News Flash:

Obiceiuri nocive care imbatranesc creierul: lipsa somnului si fumatul, printre cele mai periculoase

12 Iulie 2018
514 Vizualizari | 0 Comentarii

Lipsa somnului, fumatul sau uitatul timp de ore intregi la televizor sunt doar cateva din obiceiurile care imbatranesc creierul si ajung sa diminueze performatele cognitive. Inaintarea in varsta aduce schimbari la nivelul creierului care incetinesc functiile cognitive: unele zone neuronale isi pierd din eficienta, fluxul sanguin din creier se diminueaza iar inflamatia creste. Din pacate, anumite obiceiuri zilnice pot accelera imbatranirea creierului, scrie rd.com.

Dormiti mai putin de sapte ore pe noapte. Folosind scaneaza creierului, oamenii de stiinta de la Medical School Singapore au constatat ca cei care dormeau mai putin de 7 ore pe noapte au inregistrat o scadere a performantei cognitive. Fumatul O analiza din 2010 a cercetatorilor de la Universitatea din California a dovedit ca fumatul aproape dubleaza riscul aparitiei bolii Alzheimer. 

Lipsa protejarii auzului. Un studiu realizat de Universitatea de Medicina Johns Hopkins a descoperit ca persoanele in varsta cu pierderi de auz sunt mult mai predispuse la dementa. Izolarea sociala este unul din factorii principali care predispun la astfel de probleme.   

Consumul exagerat de alcool. Un studiu realizat in 2012 de la Universitatea Rutgers a folosit sobolani pentru a studia „consumul moderat pana la intens“ de alcool. In cazul rozatoarelor carorakle-a fost administarta o cantitate crescuta de alcool, s-a inregistrat o „crestere a productiei de celule nervoase in hipocampus - regiunea implicata in anumite tipuri de invatare, scazandu-i activitatea cu aproape 40%. 

Nu faceti sport. Lipsa activitatii fizice este un alt factor de risc pentru dementa. Intr-un studiu realizat recent, cercetatorii au descoperit ca femeile cu o „capacitate cardiovasculara crescuta“ au avut un risc de dementa mai mic cu 88% in comparatie cu grupul femeilor sedentare“, conform CNN.

Preferati uitatul la TV in detrimental activitatilor care va pun creierul la treaba. Cand vine vorba de sanatatea neuronala, exista unele cercetari care au aratat ca procesarea informatiilor sau a memoriei incetineste in timpul privitului la televizor. Provocati-va mintea prin citit, invatatul unei noi limbi straine sau completarea celebrelor rebusuri. 

Nu va place sa invatati lucruri noi. Se pare ca persoanele cu niveluri mai ridicate de educatie au rate mult mai scazute de dementa. „Atunci cand invatati lucruri, dezvoltati noi conexiuni neuronale care ajuta memoria pe termen lung.

Nu practicati relaxarea. Efectele stresului asupra creierului sunt infricosatoare: un studiu din 2014, publicat in Jurnalul American de Psihiatrie Geriatrica, a aratat ca persoanele cu anxietate au avut un risc mai mare de declin cognitiv rapid. De fapt, sansa de a dezvolta boala Alzheimer a crescut cu 33% in randul persoanelor cu anxietate usoara, cu 78% pentru persoanele cu anxietate moderata si cu 135% pentru persoanele cu anxietate severa. sursa: adevarul.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

creier somn insomnie fumat
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1984 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020779 (s)