News Flash:

Obiceiuri banale care ne mentin sanatatea

24 Mai 2018
341 Vizualizari | 0 Comentarii

Poti gasi milioane de sfaturi pe internet despre cum sa ai un stil de viata sanatos si sa arati bine: sa numeri caloriile, sa faci o multime de sporturi, sa mananci mai putin si lista poate continua. Dar oamenii de stiinta au un punct de vedere diferit. Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa arati mai bine si sa fii sanatoasa pentru cat mai mult timp:

Nu mai calcula caloriile. Calitatea alimentelor este mult mai importanta decat caloriile. Un studiu realizat pe parcursul a 20 de ani a aratat ca alimentele procesate si bauturile care contin zahar determina cea mai mare crestere in greutate. Asadar, nu acorda atentie numarului de calorii de pe etichetele alimentelor pe care le consumi, ci la cat de sanatoase sunt. 

Umple jumatate din farfuria ta cu legume. Fructele si legumele sunt surse de fibre, apa si microelemente utile. Cercetarile au aratat ca, daca pui pe farfurie multe fructe si legume, sanatatea ta se va imbunatati. Acelasi lucru este valabil si pentru supermarketuri: daca jumatate din cosul de cumparaturi este plin cu fructe si legume, atunci esti la jumatatea drumului spre a fi sanatos.

Mananca ce vrei, cand vrei. Uneori ne hotaram sa evitam produsele preferate pentru o vreme, dar nu putem la infinit, iar apoi mancam mult si ne ingrasam. Ca sa ramai mereu puternica si sanatoasa, trebuie sa mananci ceea ce iti doresti fara sa te simti vinovata. Renunta la interdictia de a nu te mai gandi la mancarea preferata. 

Aplica regula celor doua muscaturi. Daca chiar vrei sa mananci ceva foarte nesanatos, pacaleste-ti creierul! Ia o muscatura, bea un pahar cu apa si apoi musca din nou. Senzatia de satietate si satisfactia vor veni mult mai repede. 

Incepe-ti ziua cu proteine. Alimentele bogate in proteine reduc nivelul hormonului responsabil de senzatia de foame. De aceea, ouale, pieptul de pui si iaurtul grecesc te pot ajuta sa te simti plina pana la pranz. Acest mic dejun este mult mai eficient decat unul cu carbohidrati. 

Plimba-te 2 minute la fiecare ora. Daca trebuie sa stai mult pe scaun la locul de munca, fa-ti o regula de a merge 1-2 minute pentru fievare ora care trece. Poti gasi mereu un motiv sa vizitezi un coleg de la un alt departament, sa urci doua etaje pe scari sau sa iesi afara. Acest lucru te va ajuta sa ramai activa toata ziua.

Nu manca niciodata direct din ambalaj. Poti manca rapid o cantitate mare de chipsuri, biscuiti sau bomboane daca le consumi direct din pachet. Puneti gustarile pe o farfurie sau portii mici in pungute. Acest lucru te va ajuta sa contorizezi cat ai mancat si cand e timpul sa te opresti.

Aplica regula celor 10 minute. Aceasta regula functioneaza pentru orice obicei bun. Daca vrei sa te culci devreme, mergi in pat cu 10 minute inainte de planificarea initiala. Daca vrei sa faci yoga, dar nu poti gasi timp liber, incepe cu 10 minute pe zi. 

Alege portii mari. Un profesor din Pennsylvania a realizat un studiu si a ajuns la aceasta concluzie: portiile mari de alimente sau mese care contin o multime de apa sunt o modalitate excelenta de a nu manca prea mult. Un castron mare de salata va umple stomacul mult mai repede decat o mana de fructe cu coaja lemnoasa. 

Redu consumul de zahar la 6 lingurite. O cantitate mare de zahar din alimente cresc riscul aparitiei diabetului de tip 2. Expertii in sanatate recomanda pentru consumul zilnic 6 lingurite de zahar pentru femei si 9 pentru barbati.

Fii egoista. Sa fii egoista inseamna sa te gandesti ca tu esti persoana cea mai importanta. Dieteticianul Ann Frether recomanda sa te pui pe primul loc si sa ai grija de corpul tau. Fii egoista si fa ceva pentru tine in primul rand. 

Muta-ti biroul mai aproape de fereastra. Cercetarile arata ca mai multa lumina are o influenta pozitiva asupra a doua lucruri: calitatea somnului si productivitatea. 

Consuma bauturi calde. Bauturile calde reduc cantitatea de deseuri metabolice, astfel incat procesul de imbatranire sa incetineasca. Ceaiul sau un pahar cu apa calda (in mod ideal cu 30 de minute inainte de masa) accelereaza digestia, mareste productivitatea metabolismului si imbunatateste circulatia sanguina. 

Nu te spala pe dinti imediat dupa masa. Specialistii nu recomanda spalarea dintilor imediat dupa masa, ci abia dupa cel putin 30 de minute. Daca ai mancat sau baut ceva acru, nu te spala pe dinti imediat pentru ca vei distruge smaltul dintilor.

sursa: eva.ro


caloriile
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1523 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014612 (s)