News Flash:

Obiceiuri alimentare care regleaza nivelul hormonilor si previn infertilitatea

3 Decembrie 2017
215 Vizualizari | 0 Comentarii

Dieta sanatoasa si un stil de viata adecvat promoveaza sanatatea, iar sistemul reproductiv este, de asemenea, un organ al corpului care are nevoie de obiceiuri sanatoase pentru a functiona optim. Alimentele pe care le consumam afecteaza sanatatea sistemul reproducator, iar hormonii sunt construiti din mancarea pe care o consumam. Iata ce obiceiuri alimentare care regleaza nivelul hormonilor si previn infertilitatea ar trebui sa adopti in viata ta!

Ce obiceiuri alimentare regleaza nivelul hormonilor si previn infertilitatea?

1. Eliminarea grasimilor trans. Acest sfat reprezinta un obicei benefic pentru sanatate. S-a dovedit ca grasimile trans cresc rezistenta la insulina, ingreunand mutarea glucozei in celule. O cantitate mai mare de glucoza duce la cresterea nivelului insulinei, care determin o serie de tulburari metabolice care afecteaza ovulatie. 

2. Alegerea uleiurilor potrivite. Atunci cand gatesti sau doar faci o salata, ar trebui sa alegi uleiuri bogate in omega-3 si grasimi mononesaturate.

3. Consumul de fibre. Consumul de fibre si alte surse complexe de carbohidrati, cum ar fi leguminoasele, s-a dovedit a fi benefic. Cerealele rafinate, cum ar fi orezul si produsele de patiserie, sucurile incarcate cu zahar si alte alimente actioneaza ca un declansator al eliberarii de insulina. Nivelurile ridicate de insulina s-au dovedit a fi daunatoare pentru ovulatie.

4. Consumul de proteine. In momentul in care consumi chiar si 5% din totalul caloriilor provenite din surse proteice vegetale in comparatie cu sursele animale, riscul de infertilitate ovulatorie scade cu pana la 50%. Include in dieta ta fasole, nuci, seminte si linte, pentru a adauga grasimi sanatoase si un nivel mai scazut de calorii.

5. Consumul de fier. Fierul care provine din legumele cu frunze verzi, fructe uscate, nuci si leguminoase este recomandat pentru dieta ta. Carnea slaba, ca sursa de fier, ar trebui limitata. Iar alimentele bogate in vitamina C ajuta la absorbtia fierului, asa ca adauga si citricele in alimentatia ta. 

6. Consumul de lapte gras. Studiile au constatat ca femeile care beau lactate cu un continut scazut de grasimi sunt mai predispuse la infertilitate decat cele care aleg lactatele bogate in grasimi. Cel mai bun mod prin care poti profita de acest lucru este sa consumi lapte gras si deserturi preparate cu produse lactate grase, pentru a obtine beneficiile, insa fara a adauga kilogramele in plus.

7. Consumul de suplimente multivitaminice cu acid folic si alte vitamine B. Acest mix regleaza nivelul hormonilor si previne infertilitatea. In plus, aceste substante nutritive importante au un efect critic in prevenirea defectelor congenitale.

sursa: eva.ro
 

Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1568 (s) | 34 queries | Mysql time :0.017452 (s)