News Flash:

Obezitatea si consecintele ei

4 August 2014
1197 Vizualizari | 0 Comentarii
Traim intr-un secol in care consumul de fast-food si sedentarismul sunt printre primele aspecte care se coreleaza la final cu aparitia excesului de greutate, a obezitatii si a altor boli asociate. Cu totii suntem constienti de riscurile asupra sanatatii, insa cu toate acestea cati dintre noi schimbam ceva ?
In ultimele doua decenii, numarul persoanelor cu aceasta problema s-a triplat, iar daca nu se iau masuri urgente si eficiente, numarul estimativ in Europa va fi de 150 milioane de adulti obezi (aproape 20% din populatie), dintre care 15 milioane de copii si adolescenti obezi.
Obezitatea este o boala de nutritie si metabolism in care grasimea corporala se acumuleaza in exces. Acest exces duce la scaderea sperantei la viata si creste riscul anumitor afectiuni grave si anume:

Vezi si: Adevarul despre soia
 
Boala coronariana
Hipertensiune
Diabet Zaharat de tip 2
Rezistenta la insulina
Cancer (endometrial, de san si de colon)
Dislipidemie
Infarct
Apnee in somn si probleme respiratorii
Osteoartrita
Guta
Probleme ginecologice (menstruatie anormala, infertilitate)
Conform unor studii in anul 2015 aproximativ 2,3 miliarde de adulti vor fi supraponderali si mai mult de 700 milioane vor fi obezi. De asemenea, prevalenta obezitatii in randul copiilor a crescut seminificativ cu aproximativ 20-25%, iar incidenta obezitatii in lume s-a dublat din anul 1991 pana in anul 1998.
In U.S.A se estimeaza aproximativ 300.000 decese pe an si peste 80% din aceste decese sunt la pacientii a caror indice de masa corporal este peste 30.
Cauza obezitatii
In marea majoritate a cazurilor obezitatea este cauzata de excesul caloric, de lipsa de miscare si de sedentaris. Pe langa acesti factori sunt implicati si factorii genetici, de exemplu daca parintii sunt obezi, persoana va fi mai predispusa la obezitate. Totodata, consumul excesiv de grasimi saturate si zaharuri rafinate, frecventa consumului alimentar, un metabolism mai lent, medicamentele sau bolile sunt o cauza majora a obezitatii.

Vezi si: Importanta fibrelor in alimentatie
 
Combaterea obezitatii
Cercetatorii au descoperit ca ultima muscatura este cea de care ne amintim cel mai mult si aceasta determina momentul cand vom avea urmatoarea masa. Astfel, daca suntem balonati dupa ultima mscatura suntem predispusi sa mancam mai mult din ceea ce ne place la felul urmator ca sa compensam.
Combaterea obezitatii cuprinde anumite reguli care daca sunt respectate previn cu mult aparitia ei si a altor boli, astfel reducerea greutatii corporale cu 5-10% duce la ameliorari semnificative in starea de sanatate a fiecarui pacient: 
• scade incidenta diabetului zaharat cu 58%, 
• scade riscul bolii coronariene cu 48% la barbati si cu 40% la femei, 
• scade riscul aparitiei hipertensiunii arteriale,
• scade riscul osteoartritei, 
• scade colesterolemia totala
O dieta echilibrata si un stil de viata sanatos ar avea un impact extraordinar asupra obezitatii si nu numai. Informarea si educarea in randul populatiei asupra riscurilor bolilor asociate obezitatii ar fi ideale pentru a schimba anumite obiceiuri alimente si ar trebui initiate precoce pentru a avea efecte pozitive care se vor resimti de-a lungul vietii.
O solutie pentru a scadea in greutate sau pentru a preveni aceasta afectiune ar fi si militarea impotriva sedentarismului prin anumite programe si activitati fizice menite sa previna riscurile obezitatii si a bolilor asociate.
Evitarea tutunului si alcoolului  scad riscul acestor boli cu cel putin 20% si duc la schimbari majore atat in ceea ce priveste greutatea corporala, cat si la prevenirea bolilor asociate. 
Evitarea fast-food-ului din alimentatie si a bauturilor carbogazoase (exclusa apa minerela) datorita continutului mare de grasimi saturate si de zaharuri.
Consumarea a cel putin 3 fructe si 3 legume pe zi si un consum de proteine de calitate inalta reduc semnificativ depunerile de tesut adipos si previn aparitia ei. 
Consumul de cereale integrale si consumul moderat de seminte oleaginoase previne anumite deficiente si imbunatateste tranzitul intestinal.
Consumul a cel putin 2 litri de apa pe zi accelereaza tranzitul intestinal, curata organismul de toxine si previne imbatranirea prematura.
In concluzie, un stil de viata sanatos si echilibrat, evitarea conusmului de tutun si alcool si evitarea sedentarismului contureaza perfect o prevalenta scazuta a obezitatii si a supraponderalitatii in randul tinerilor, adultilor si al varstnicilor. 
Autor: Camelia Mesesan. 

camelia mesesan obezitatea diabet zaharat
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1822 (s) | 23 queries | Mysql time :0.045436 (s)