News Flash:

Oala sub presiune distruge toate vitaminele din mancare

12 Ianuarie 2014
4094 Vizualizari | 0 Comentarii
Este adevarat ca prin orice tip de preparare termica se pierd o parte dintre substantele nutritive ale legumelor si verdeturilor. Dar pentru cei care nu le tolereaza sau agreeaza, nutritionistii le recomanda pe cele gatite decat deloc, fiindca raman surse mai importante de vitamine si minerale decat suplimentele alimentare.
Multe legume si verdeturi sunt mai sanatoase daca sunt consumate in stare proaspata decat preparate termic, fiindca au in compozitie cantitati mari de vitamine si de minerale, mai ales daca sunt bine coapte si daca nu au fost tratate cu pesticide. Desigur, exista si cateva legume care, atunci cand sunt tratate termic, elibereaza cantitati mai mari de substante benefice, cum sunt rosiile si sparanghelul, potrivit adevarul.ro.
Totusi, nici prepararea termica nu distruge complet substantele nutritive si nu ar trebui sa evitam sa mancam, de exemplu, legume fierte, recomanda nutritionistul Andrea Ghiselli, cercetator al Centrului Experimental pentru Agricultura din Italia, citat de publicatia „Corriere della sera“. 
Oala sub presiune fierbe putin la temperaturi inalte „Oala sub presiune foloseste un timp mai scurt de fierbere decat metoda in oala clasica, dar temperatura este putin mai inalta, ajungand si la 120 de grade Celsius. Prin urmare, reprezinta o metoda intermediara de gatire in ceea ce priveste pastrarea nutrientilor. Fierberea la baie de abur este cea mai avantajoasa din acest punct de vedere“, explica nutritionistul italian. Dar asta nu inseamna ca ar trebui sa evitam alimentele preparate astfel, ba dimpotriva, spune specialistul. 
„Niciun tip de fierbere sau de preparare termica nu distruge substantial substantele nutritive din alimente. Evident, sunt cateva astfel de substante sensibile la temperaturi inalte, care se pierd la fierberi indelungate la temperaturi inalte. De exemplu, vitamina C si riboflavina (vitamina B2). Dar nu este o problema atat de mare, fiindca nici acestea nu se inactiveaza complet. Totusi, ar trebui sa se evite fierberea verdeturilor, de exemplu, in multa apa si timp indelungat, fiindca se pierd sarurile minerale“, spune Ghiselli. 
De altfel, el ofera exemplul cartofilor prajiti pentru a-si sustine teoria. „Cartofii nu sunt principalele surse de vitamina C, dar o contin si ei. Cartofii cruzi contin cam 15-16 mg de vitamina C la 100 de grame. Daca ii prajesc, deci ii supun unui tratament termic, mai gasesc apoi cam 7-8 mg de vitamina C. Prin urmare, nu se inactiveaza complet. Desigur, prajirea cartofilor nu este recomandata din alte motive“, spune el. 
Potrivit nutritionistului, pentru a evita carentele de vitamine si minerale, ar trebui sa alternam legumele si fructele proaspete cu cele preparate termic. Acest aport de substante nutritive este de preferat administrarii de multivitamine sub forma de suplimente alimentare, care s-a dovedit de curand total ineficienta. 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

preparare termica substantele nutritive vitamine minerale legume
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2028 (s) | 36 queries | Mysql time :0.062282 (s)