News Flash:

O ora de miscare pe saptamana poate preveni depresia

23 Octombrie 2017
461 Vizualizari | 0 Comentarii
Studiul, publicat in Jurnalul American de Psihiatrie, a analizat mai mult de 22.000 de adulti sanatosi norvegieni fara simptome de anxietate sau depresie pentru aproximativ 11 ani, intrebandu-i despre obiceiurile lor de miscare si despre simptome ale depresiei si anxietatii la inceputul si sfarsitul studiului, potrivit eva.ro.
La inceput, aproximativ 12% dintre participanti au spus ca nu fac miscare, iar restul faceau miscare de la jumatate de ora pana la 4 ore in fiecare saptamana. In decursul urmatorului deceniu, aproximativ 7% dintre persoanele de la studiu au dezvoltat depresie si aproximativ 9% anxietate. Nu a fost observata nicio legatura intre miscare si anxietatea ulterioara, dar cercetatorii au descoperit o legatura intre miscare si depresia ulterioara.
Persoanele care au dezvaluit ca nu faceau miscare la inceputul studiului au fost supuse unui risc cu 44% mai mare de a deveni deprimate, in comparatie cu cei care au facut miscare cel putin 1-2 ore pe saptamana. In cazul persoanelor care au facut mai multe ore de miscare, nu s-au observat beneficii suplimentare.
Studiul nu a putut dovedi o relatie cauza-efect intre exercitii si riscul aparitiei depresiei, dar autorii sunt de parere ca este sugerata una, mai ales ca au analizat si alti factori potentiali, inclusiv varsta, sexul, sprijinul social, fumatul, consumul de alcool si indicele de masa corporala.
Daca ipoteza lor este corecta, 12% dintre cazurile de depresie ar putea fi prevenite daca orice persoana ar face o ora de miscare pe saptamana. Acest exercitiu nu trebuie sa fie unul intens. Oamenii au beneficii in ceea ce priveste sanatatea mintala din activitatea fizica, indiferent daca au raportat ca lucreaza pana la punctul de epuizare sau fac exercitii foarte usoare.
Avand in vedere ca intensitatea exercitiilor fizice nu pare sa fie importanta, autorii studiului au spus ca ar trebui ca oamenii sa fie incurajati sa mearga pe jos sau pe bicicleta in fiecare zi. Desigur, exista si alte beneficii ale perioadelor de exercitii mai frecvente si mai intense. Este vorba despre stimularea sanatatii cardiovasculare si a starii generale de sanatate. Dar cand vine vorba de sanatatea mintala, efectul protector provine din primele ore de miscare din fiecare saptamana.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

anxietate depresie miscare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1627 (s) | 23 queries | Mysql time :0.018720 (s)