News Flash:

Nutritionistul te invata cum sa mananci sanatos

4 Februarie 2014
1475 Vizualizari | 0 Comentarii
Leguminoase (naut, fasole uscata, linte, mazare)
Aceste boabe au o cantitate însemnata de proteine si le poti folosi în foarte multe retete sanatoase. Poti sa le cumperi la punga (uscate) sau la conserva. Mazarea congelata este delicioasa si este bine sa ai mereu cate o punga în congelatorul tau.
Nautul si fasolea la conserva pot sa-ti fie de folos pentru a le adauga în salate, supe sau tocanite pentru un plus de proteine, atunci cand nu folosesti carnea. De asemenea, poti sa prepari din ele un soi de pateu (humus, fasole batuta) pe care-l poti consuma la micul dejun pe paine integrala prajita. 

Vezi si: Anorexia apare la varste tot mai mici
 
 Avocado
Contine grasimi sanatoase care sunt esentiale pentru inima si creier. El poate sa înlocuiasca branza (care contine grasimi saturate, rele pentru inima) în salatele de cruditati. Poti sa-l folosesti pentru a face un dressing sanatos si cremos pe care sa-l pui peste salatele de cruditati. De asemenea, avocado pisat si amestecat cu putina ceapa, sare si piper merge de minune peste o felie de paine integrala prajita. 
 Fructe
Cumpara în weekend cateva fructe pe care sa le tii la îndemana în bucatarie pentru a avea gustari sanatoase. Merele, bananele, portocalele, rodiile, grepfrutul si mandarinele sunt cateva dintre fructele pentru care poti opta. 

Vezi si: Abecedarul de nutritie 

 Iaurtul grecesc
Poate sa înlocuiasca smantana, maioneza sau untul, reducand astfel cantitatea de grasimi saturate. Cumpara 3-4 iaurturi pe care sa le ai pentru micul dejun, dressing-uri sau ciorbe, daca le preferi cu smantana. 
 Verdeturi proaspete în frigider (spanac, patrunjel, marar, rucola, salata, valeriana, busuioc)
Cumpara saptamanal cateva legaturi de patrunjel si marar pe care sa le ai la îndemana în timpul saptamanii. Ele se pastreaza foarte bine în frigider, dupa ce le speli, le scurgi si le închizi într-o punga care se închide ermetic. De asemenea, poti sa iei o o caserola cu rucola, spanac sau valeriana pe care sa le tii în frigider pentru a consuma mai multe salate proaspete care contin verdeturi. 

Vezi si: De ce ne sfatuiesc medicii sa luam masa in familie
 
De asemenea, spanacul de exemplu poti sa-l folosesti la tocanite, supe, smoothie-uri, dar si pentru paste. Este bogat în fier, magneziu, vitamina A, vitamina K si multi alti nutrienti. Poti sa alegi si spanacul congelat pe care sa-l ai mereu la îndemana în congelator.
Nuci si seminte crude
Contin proteine si grasimi bune, fiind perfecte pentru gustari, dar si peste salate de fructe sau de cruditati. Opteaza pentru migdale, nuci romanesti, caju, seminte de susan, seminte de dovleac, seminte de canepa, seminte de in, seminte de floarea-soarelui si seminte de chia.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

leguminoase avocado iaurt
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1854 (s) | 23 queries | Mysql time :0.052152 (s)