News Flash:

Nutritionistul te invata cum sa ai un colesterol bun

10 Februarie 2014
2152 Vizualizari | 0 Comentarii
Ţi-a ieşit la analize colesterolul mare? Nu ignora, dar nici nu te panica, acţionează pentru reglarea valorii acestuia în limite normale. Apoi păstrează un stil de viaţă sănătos şi o alimentaţie echilibrată. 

1.Evită grăsimile saturate
Adoptarea unei diete sănătoase e primul pas în lupta cu un colesterol mărit. Iată la ce alimente bogate în grăsimi rele trebuie să renunţi ori să le consumi strict ocazional:

Vezi si: Ouale cresc nivelul colesterolului din sange?
 
-lapte integral, frişcă, îngheţată;
-unt, maioneză, branză grasă;
-cașcaval, branză topită, branzeturi franţuzeşti;
-mezeluri: carnaţi, parizer, salam, crenvurşti;
-friptură grasă;
-rața şi gasca de la supermarket (preferă-le pe cele de curte);
-produsele de cofetărie, patiserie şi fast-foodul;

Vezi si: Tu stii cat colesterol contin alimentele pe care le consumi frecvent? 
 
2.Mănancă produse care scad colesterolul
Aşa cum unele alimente cresc nivelul colesterolului în sange, altele îl scad. Ai grijă deci să introduci în meniu fructe şi legume proaspete, somon (mare furnizor de grăsimi bune), cereale integrale, nuci şi seminţe, lactate degresate, uleiuri nesaturate: de porumb, de măsline, de soia.
 
3.Găteşte uşor
Nu doar ingredientele influenţează nivelul colesterolului din organism, ci şi modul în care prepari mancarea. Obişnuieşte-te să găteşti legumele la abur, iar carnea doar s-o frigi pe grătar sau pe teflon. Inainte de preparare, îndepărtează cu cuţitul toată grăsimea vizibilă de pe bucăţile de carne. Puiul îl poţi găti cu tot cu piele, dar n-o manca!

Vezi si: Analize medicale. Colesterolul 
 
4.Consumă zilnic seminţe de in
S-a dovedit că seminţele de in, consumate cu regularitate, reduc nivelul colesterolului rău LDL datorită acizilor graşi omega 3 şi fibrelor. Adăugă o linguriţă în cerealele cu lapte sau fă-ţi o gustare dintr-o lingură cu seminţe de in şi un iaurt.
 
5.Mizează pe fibre
Fibrele solubile ajută la scăderea nivelului de colesterol rău (LDL) prin facilitarea absorbţiei acestuia în intestine. Se găsesc în: mere, prune, afine, mazăre, fasole, ovăz, orz, secară. Suplimentele alimentare cu fibre sunt şi ele de folos.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

colesterol grasimi nutritie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1438 (s) | 34 queries | Mysql time :0.059220 (s)