News Flash:

Nutritionistii te invata cum sa mananci. Iata cateva secrete

15 August 2012
1511 Vizualizari | 0 Comentarii

1. Cum poti sa pacalesti copiii sa consume mai multe legume?  Trucuri utile pentru mame
Medicul Seban Damian: Parintii ar trebui sa actioneze pe doua planuri: sa le explice copiilor cu argumente simple, dar pertinente de ce este bine sa mancam zilnic fructe si legume, iar pe de alta parte sa le dea un exemplu personal, consumand chiar ei cele 5 portii de fructe si legume.

Evident, parintii trebuie sa aiba permanent grija ca in casa sa existe fructe si legume proaspete. De asemenea, ar trebui sa verifice meniul care li se serveste copiilor la gradinita sau la cantina scolii. Mamele le mai pot arata copiilor ca legumele pot fi distractive. La micul dejun, pot servi un crocodil facut dintr-un castravete sau o barcuta dintr-o felie de ardei, cu panza din cascaval.

2. Cand este cel mai bine sa consumam fructele: dimineata pe stomacul gol, inainte sau dupa mese?
Medicul Seban Damian: Cel mai bun moment pentru a consuma fructe este intre mese, sub forma de gustari. In felul acesta ne aducem in organism un aport optim de carbohidrati si fibre, dar si apa, ca sa nu mai vorbim de minerale si vitamine. Daca vom consuma 2-4 fructe la gustarile dintre mese, ne vom asigura fara probleme aportul zilnic necesar de fructe.

3. Care sunt fructele si legumele cele mai bogate in vitamina C?
Medicul Seban Damian: Legumele si fructele cele mai bogate in vitamina C sunt frunzele de patrunjel, citricele, merele, ardeiul rosu, napii, broccoli si coacazele negre.

4. Ce cantitate de fructe si legume este recomandata spre consum in fiecare zi?
Medicul Seban Damian: Pentru a respecta o alimentatie echilibrata, trebuie consumata zilnic o cantitate de minim 400 de grame de fructe si legume.

5. Care sunt beneficiile consumului regulat de fructe si legume?
Medicul Seban Damian: Minim 5 portii de fructe si legume consumate zilnic ofera organismului o cantitate corespunzatoare de nutrienti pentru prevenirea bolilor grave si a carentelor nutritionale. Organismul uman nu inmagazineaza vitaminele hidrosolubile, iar cele 5 portii asigura minimul necesar de vitamine.

In plus, o alimentatie bogata in fructe si legume are capacitatea de a prelungi speranta de viata prin reducerea riscului instalarii unor boli grave precum diverse forme de cancer sau boli cardiovasculare. In general, fructele si legumele au o valoare calorica redusa. De aceea, cresterea consumului de fructe si legume, in detrimentul alimentelor bogate in grasimi si cu adaos de zahar, ajuta la mentinerea greutatii optime si previne aparitia obezitatii. Asadar, ne putem mentine starea de sanatate avand un regim alimentar echilibrat, ceea ce include consumul regulat de fructe si legume.


6. Daca un copil are carente de fier, ce legume si fructe trebuie sa includa mama in dieta lui?
Medicul Seban Damian: Carenta de fier observata la analizele de laborator trebuie analizata impreuna cu medicul de familie, pentru ca in unele situatii modificarea regimului alimentar poate sa nu fie suficienta. Legumele si fructele nu sunt surse foarte bogate de fier, spre deosebire de alimentele de origine animala. Totusi, cateva fructe si legume au un continut mai mare de fier – fasolea boabe, soia, frunzele de spanac, stafidele si prunele.

7. Cum trebuie combatuta lipsa de calciu? Care sunt cele mai bune surse vegetale de calciu?
Medicul Seban Damian: Alimentele de origine vegetala pot fi surse bune de calciu, contribuind la un aport optim de calciu. Sucul de portocale este o sursa buna de calciu – un pahar de suc proaspat aduce pana la 25% din necesarul zilnic. Laptele de soia este de asemenea o sursa de avut in vedere. Se recomanda sa se consume si broccoli, varza, spanac si pastai verzi, pentru ca si acestea contin calciu.

8. Numiti un fruct si o leguma, care datorita bogatiei de nutrienti, nu trebuie sa lipseasca din meniul zilnic.
Medicul Seban Damian: Este greu de ales un singur fruct si o singura leguma, pentru ca fiecare are un spectru unic de nutrienti, care il face extrem de valoros pentru organism. Dar totusi, alegerea mea ar fi marul si rosia.

Sursa: eva.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2036 (s) | 23 queries | Mysql time :0.065655 (s)