News Flash:

Nu te poti abtine de la dulce? Invata macar sa faci alegerile sanatoase

10 Februarie 2012
1976 Vizualizari | 0 Comentarii

Pofta de dulce este absolut normala. Am fost proiectati sa preferam gustul acesta, ca sa ne salvam de plantele otravitoare, care, de obicei, sunt amare. Din pacate, deserturile pe care le avem la dispozitie sunt, de cele mai multe ori, nesanatoase. Cu un continut ridicat de zahar, acestea dauneaza grav sanatatii, in ciuda gustului placut.

Prea mult zahar ne face sa fim mai iritabili, obositi, anxiosi, agresivi si, ca si cum n-ar fi de ajuns, duce la insomnii serioase. Ca sa nu mai vorbim de diabet, una din bolile prezentului, care afecteaza pana si copiii de varste fragede. Sau de obezitate, o boala la fel de serioasa si cu implicatii majore asupra sanatatii organismului. Cand consumi prea multe dulciuri, nivelul de zahar din sange creste, iar corpul produce insulina, ca sa contracareze acest exces.

De unde pofta de dulce?
Ai experimentat vreodata o dorinta acuta de a manca ceva dulce la scurt timp dupa un pranz copios? Probabil ca te-ai gandit ca aveai nevoie de energie si ai sarit sa-ti satisfaci pofta cu biscuiti, ciocolata sau alte deserturi de acest gen. In realitate, pofta de dulce avea legatura cu cantitatea foarte mare de carbohidrati pe care ai consumat-o la pranz. Daca ai fi avut o masa echilibrata, in care sa existe si proteine, acest lucru nu s-ar mai fi intamplat.

La fel de bine, ti se poate face pofta de ceva dulce atunci cand esti suparata, nu te simti foarte bine in pielea ta sau nu ai chef de nimic. Se intampla ca cei cu un nivel scazut al zaharului in sange sa se simta obositi sau chiar deprimati. Poate chiar nervosi, agresivi, iritati si anxiosi, fara putere de concentrare. Explicatia? Nutritionistii spun ca acestia au niveluri scazute de serotonina si dulciurile ii pot ajuta sa se simta mai bine.

Daca tot nu ne putem abtine de la dulciuri ar trebui sa invatam sa stim ce sa alegem. Iata cateva deserturi sanatoase:

1. Fructe proaspete si topping de ciocolata neagra
Asa vei consuma mai multe fructe si doar putina ciocolata, care fiind neagra e bogata in antioxidanti, flavonoizi si polifenoli si e chiar buna pentru sanatate.

2. Iaurt cu fructe
Aici trebuie sa precizam ca sunt excluse produsele din comert. Mai bine adaugi intr-un iaurt simplu cateva fructe proaspete, putina miere, vanilie.

3. Curmale si migdale
Scoate samburii din curmale si in locuieste-i cu migdale. Vor avea exact gustul unei acadele!

4. Felii de ananas si miere
Taie feliute de ananas, da-le prin miere, si apoi tavaleste-le prin fulgi de nuca de cocos.

5. Felii de banana inghetate
Amesteca bine ulei de nuca de cocos cu cacao si da prin el cateva rondele de banana. Lasa-le sa inghete si apoi consuma-le ca pe niste bucati de inghetata.

6. Fructe uscate
Le poti consuma ca si gustari independente, dar si desert, oricand ti se face pofta de ceva dulce. Sunt un substitut excelent pentru ca au zaharuri sanatoase (fructoza, sucroza si glucoza) si de doua ori mai putine calorii decat zaharul. In plus, zaharurile sunt impachetate in fibre, ceea ce le face sa stea in organism in cantitati limitate si previne absorbtia lor excesiva (deci nici nu determina corpul sa produca mai multa insulina, asa cum fac dulciurile clasice)..


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

deserturi sanatoase
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1410 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019858 (s)