News Flash:

Nu ai dormit suficient? Idei ca sa fii in forma

17 Martie 2013
1305 Vizualizari | 0 Comentarii
Cercetatorii de la Universitatea California-Berkeley asociaza declinul cognitiv intalnit la varstnici cu lipsa de somn. Potrivit site-ului rd.com, exista o serie de ponturi care sa te ajute sa ai parte de o odihna mai profunda, noteaza adevarul.ro. 
Calitatea este mai importanta decat cantitatea
Desi adultilor li se recomanda opt ore de somn, uneori durerea, bolile cronice, depresia sau stresul ne pot impiedica sa urmam sfaturile expertilor. Potrivit cercetarii, totusi, somnul de slaba calitate este cel care impiedica „stocarea amintirilor de catre creier in timpul noptii“.
Cafeaua buna se cunoaste de dimineata
Este dificil sa iti amintesti cand anume cafeina iti face bine sau nu, iar studiile par uneori chiar sa se contrazica. Un singur lucru ramane constant: substanta ramane in organism o perioada lunga de timp, astfel incat este bine sa nu fie consumata prea tarziu, spre dupa-amiaza.
Fa miscare
Alergarea, tenisul sau chiar o plimbare lejera – orice varianta este buna, cat timp depui efort constant. Organismul iti va multumi in mai multe moduri, dar cel mai important este ca iti vei asigura un somn profund.
Deconecteaza-te
Închide televizorul, calculatorul si orice te mai poate deranja. Pune capat dependentei creierului de informatie si astfel vei avea parte de o odihna placuta. Mai mult, studiile arata ca depresia este provocata, printre altele, de expunerea crescuta la lumina artificiala, asadar te vei feri de inca o problema. Alege activitati relaxante, precum cititul unei carti.
Redecoreaza
Perne noi, asternuturi parfumate, perdele si orice alte accesorii care sa te faca sa te simti relaxat, confortabil si dornic sa mergi la culcare noaptea isi merita banii. Nu te concentra insa doar pe aceste elemente: daca ai un televizor in dormitor, muta-l in alta parte. Daca este dezordine, ocupa-te de reorganizare, iar daca ai un birou in dormitor, muta-l in alta parte.
Tine un jurnal
Imediat ce incerci sa adormi, incepi sa te gandesti la tot felul de lucruri? Orice te-ar deranja, probabil ca te va macina multa vreme, astfel incat este bine sa ai un jurnal si un instrument de scris la indemana in care sa iti asterni gandurile.
Discuta cu un medic
Daca problemele emotionale, fizice sau de alta natura te impiedica sa adormi, mergi la medic. Acesta va descoperi un mod de a te ajuta sa adormi noaptea si, eventual, de a reduce stresul ori durerea fizica. 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

universitatea california-berkeley ponturi odihna fa miscare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1562 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020903 (s)