News Flash:

Novac Djokovic si dieta sa fara gluten care l-a adus pe locul 1 in clasamentul ATP

1 Iunie 2016
1438 Vizualizari | 0 Comentarii
In urma cu cativa ani, unul dintre cei mai cunoscuti tenismeni din clasamentul ATP Novak Djokovic, la momentul respectiv aflat in primii cinci la nivel mondial, lua o decizie alimentara care avea sa ii schimbe viata si cariera: adopta dieta fara gluten.

Desi Djokovic era printre cei mai buni jucatori de tenis in 2010, dupa 3-4 ore de joc intens in cele mai importante meciuri ale carierei, se prabusea psihic si fizic. Un medic sarb ce i-a urmarit unul din meciurile in care s-a prabusit fizic, i-a recomandat sa incerce timp de 14 zile sa nu mai consume gluten, iar aceasta decizie avea sa ii schimbe cariera.

Faptul ca a trecut la o dieta fara gluten i-a risipit lui Djokovic acea ceata a mintii pe care o avea dupa cateva ore de antrenament intens. El recunoaste acum ca are acea claritate mentala pentru a vedea traiectoria unei mingii servite cu o viteza de peste 200 km/h.

Dieta fara gluten i-a eliminat starile de letargie si oboseala cu care se confrunta, desi era un atlet de top.

Dupa 3 ani de regim, timp in care tenismenul a castigat numeroase titluri de mare Slem si a ajuns numarul 1 ATP, Djokovic a scris o carte despre aceasta schimbare alimentara care i-a marcat viata: "Dieta castigatoare. Cum m-a ajutat regimul alimentar fara gluten sa ajung numarul 1 ATP".

El recomanda oricui sa incerce sa tina o dieta fara gluten pentru 14 zile, dupa care sa traga linie si sa analizeze cum se simte dupa aceasta perioada. Daca veti avea mai multa energie, este clar ca aveti o intoleranta la gluten sau cel putin o sensibilitate la aceasta proteina din grau.

Daca considerati ca glutenul se gaseste in orice aliment si este greu sa il ocoliti sau va puneti intrebarea "Ce mai ramane atunci sa mananc?", atunci ganditi-va la faptul ca Novak Djokovic, un sportiv de top, care are nevoie constant de cantitati mari de energie si proteine a gasit sute de alimente pe care sa le includa in dieta fara gluten. Voi de ce nu ati putea?

10 semne ale intolerantei la gluten pe care cei mai multi le ignora

Patru reguli respectate de Novac Djokovic
Printre alimentele consumate in mod regulat de jucatorul de tenis se numara: puiul, curcanul, ouale, pestele (ton, somon salbatic, crustacee), maslinele, legumele, fasolea, fructele, avocado (care este tot fruct), cerealele fara gluten (quinoa, ovaz, orez brun, hrisca, mei, teff), alune si diverse tipuri de nuci, uleiurile de canola, de masline, de nuca de cocos sau de seminte de in, iar pentru a inlocui produsele lactate consuma frecvent lapte de migdale, de orez sau de alune de padure. Mai putin lapte de soia, deoarece este un agent cu proprietati estrogenice care impiedica cresterea masei musculare.

El recunoaste ca respecta cu reliogiozitate patru reguli alimentare (si nu numai alimentare) in dieta fara gluten pe care o respecta de peste 3 ani:
1. Mananca incet si constient ca face acest lucru.
2. Ii ofera organismului instructiuni clare in functie de alimentele pe care le alege la diferite ore ale zilei. Spre exemplu, dimineata inainte de micul dejun bea un pahar de apa la temperatura camerei, pentru a reporni organele dupa cele 8 ore de somn.
3. Ramane pozitiv si in viata, alimentatie sau cariera.
4. Alege calitatea si nu cantitatea cand este vorba de alimente.

Tot ce trebuie sa stii despre intoleranta la gluten

Dieta fara gluten si meniul zilnic al lui Djokovic
Dupa cum povesteste in cartea sa, Dieta castigatoare, Djokovic isi incepe fiecare dimineata, dupa ce bea paharul de apa si astepta o perioada, cu doua lingurite de miere manuka, o miere exotica, din Noua Zeelanda, care este facuta din flori de arbore de manuka si are culoarea neagra.

Felul principal de la micul-dejun este un Power Bowl, adica un castron cu muesli fara gluten sau fulgi de ovaz, o mana de amestec de migdale, nuci si arahide, fructe de padure sau banane taiate, o lingurita de ulei de nuca de cocos si lapte de orez, migdale sau apa de nuca de cocos.

Un astfel de mix ii ofera jucatorului de tenis suficienta energie pentru antrenamente, dar daca mai vrea ceva in plus, mai asteapta 20 de minute dupa acest Power Bowl si mananca o felie de paine fara gluten cu ton si avocado.

Un pranz tipic pentru Novak Djokovic inseamna paste fara gluten din hrisca sau quinoa si legume (salata de rucola, ardei copti, rosii, castraveti, broccoli, conopida, fasole verde sau morcovi). Nu este nimic sofisticat. Pur si simplu amesteca legumele cu pastele si adauga sare si ulei de masline, fara sa foloseasca sosuri grele, cum ar fi cel de tomate.

Masa de seara aduce in dieta fara gluten a lui Djokovic proteinele, obtinute din peste sau carne (pui, vita), cu specificatia ca acestea sunt organice, hranite cu nutreturi naturale. Uneori, Djokovic mai mananca si naut, linte si ocazional supa.

sursa: nutritie.bio

novak djokovic
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1678 (s) | 23 queries | Mysql time :0.028935 (s)