Noi dovezi genetice privind cancerul mamar

25 Ianuarie 2012
2098 Vizualizari | 0 Comentarii

Cercetatorii de la Universitatea Cambridge au identificat trei noi regiuni genomice care ar putea determina sau influenta aparitia si evolutia cancerului de san, conform HealthDay News.

Toate cele trei regiuni "contin gene interesante ce deschid noi directii biologice si clinice de cercetare", sustine Douglas Easton, profesor de epidemiologie genetica la Universitatea Cambridge.

8 metode de prevenire a cancerului de san

Cancerul de san este cea mai raspandita forma de cancer in cazul femeilor. In fiecare an sunt diagnosticate peste 1 milion de noi cazuri de cancer mamar. De asemenea, mai mult de 400.000 dintre femeile care sufera de aceasta boala isi pierd viata anual.

Aceste trei regiuni genetice, sau loci (locus - locatia fizica a unei gene sau a unei secvente de ADN dintr-un cromozom) ridica la 25 numarul de loci care maresc susceptibilitatea la cancer mamar. Cele trei loci identificate sunt aflate pe cromozomii 12p11, 12q24 si 21q21. Concluziile acestui studiu sunt prezentate pe larg in ultimul numar al revistei Nature Genetics.

10 mituri despre cancerul de san