News Flash:

Muraturile de iarna sunt foarte bune pentru organism, dar au si cateva contraindicatii

2 Decembrie 2013
5260 Vizualizari | 0 Comentarii
Daca nu ai apucat înca sa pui muraturile de iarna, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, caci vitaminele si mineralele sunt la mare pret în sezonul rece si, cum nu avem la îndemana tot timpul anului legume proaspete, muraturile sunt aliatii nostri de seama în lupta cu temutele viroze si afectiuni respiratorii. 
Pentru gospodinele care au fost mai rapide si au apucat deja sa umple debaraua cu gogonele, varza, castraveti si ce le-a mai picat pe mana, nu este probabil un secret reteta perfecta de muraturi, desi se întampla frecvent ca multe doamne sa plece ochiul la randurile scrise pe plicurile de conservanti si nu se pot abtine sa nu le arunce în apa în care vor pluti minunatele gogonele.
Pentru cealalta categorie de gospodine, respectiv cele în devenire sau doar aspirante, exista pe lume reteta cea mai simpla de pus muraturi: apa si sare. Fara nici un alt adaos, de tipul zaharului sau otetului. Ce sa mai pomenim de plicurile cu prafuri dubioase... Nici vorba. O lingura de sare la un litru de apa, iar muraturile tale vor deveni vedetele meselor servite în familie.
Atunci cand fermenteaza legumele iau nastere bacteriile care, împreuna cu microflora din organism, vor ajuta la întarirea imunitatii, vor atenua simptomele alergiilor si chiar vor avea efect anticancerigen, deoarece acestea au capacitatea de a reduce inflamatia din corp, una dintre principalele cauze ale aparitiei cancerului.
De asemenea, trebuie tinut cont si de modul în care sunt consumate muraturile, punandu-se accentul pe combinatiile de alimente. De exemplu, se recomanda consumul de muraturi langa leguminoase, cartofi sau carne.

Varza murata este excelenta în astfel de cazuri si, pe langa gustul sau inconfundabil, aduce organismului multa vitamina C si contracareaza efectele negative ale carnii rosii. In acelasi timp, substantele active din muraturi si din varza, în mod deosebit, ajuta în procesul de detoxifiere, facandu-le ideale în curele de slabire.
Deoarece nu au adaos de zahar, muraturile sunt indicate în dieta pentru ca au foarte putine calorii, zero grasimi si cantitati mari de fibre, care sunt esentiale pentru o digestie sanatoasa.  De asemenea, muraturile sunt o sursa bogata de minerale precum magneziu, fier si calciu, esentiale pentru buna desfasurare a functiilor organismului.
O mare importanta o au si condimentele pe care dorim sa le adaugam la muraturi. Daca, de exemplu, folosim marar si usturoi pentru a da un plus de aroma gogonelelor, vom beneficia de efectele pozitive ale tuturor acestor plante. Mararul are flavonoide, cu rol de regenerare a tesuturilor, usturoiul ajuta la echilibrarea bacteriilor din organism iar cateva boabe de mustar ajuta digestia si previn balonarea.
Pe de alta parte, muraturile nu sunt pentru toata lumea, la fel cum caviarul nu poate fi degustat decat de catre cei mai avuti dintre pamanteni. Insa, în cazul muraturilor nu se pune problema din punct de vedere financiar, ci mai degraba din punct de vedere al reactiilor adverse pe care le pot da atunci cand sunt consumate de persoane care sufera de probleme de sanatate.
Astfel de categorii sunt suferinzii de boli renale, hipertensivii sau cei care prezinta insuficienta cardiaca, dar si diabeticii, bolnavii cu afectiuni gastrice sau hepatice, cei cu afectiuni asociate cu retentia de apa si cei care se confrunta frecvent cu dureri de cap sau migrene. Csid.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

muraturi varza murata
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1572 (s) | 23 queries | Mysql time :0.056724 (s)