News Flash:

Munca la birou, cauza frecventa a durerilor de coloana. Vezi cateva exercitii care te ajuta

30 Septembrie 2011
3242 Vizualizari | 0 Comentarii

Este foarte greu sa ducem o viata activa, mai ales atunci cand munca presupune petrecerea unei perioade indelungate la birou sau in fata calculatorului. Frecvent adoptam posturi gresite care genereaza dureri musculoscheletale, dureri la nivelul coloanei, umerilor, bratelor, degetelor, dureri de cap. Pozitia inadecvata in scaun poate da multe batai de cap.

Conform unui studiu, durerile de coloana vertebrala sunt boala nr.1 in tarile industrializate si se datoreaza cu precadere unei pozitii incorecte in pozitia de sezut sau a unei solicitari asimetrice a coloanei vertebrale. In cazurile severe apar chiar modificari ale formei cutiei toracice cu implicatii asupra capacitatii vitale respiratorii.

14 cauze ale durerilor de spate. Vezi cand trebuie sa mergi urgent la medic 

Cauzele principale ale aparitiei acestor deformatii de coloana vertebrala se datoreaza numarului mare al cazurilor de scolioza nediagnosticate in copilarie, pe fondul neprezentarii la medic, lipsei de educatie medicala a cadrelor didactice si a parintilor, neacordarii importantei cuvenite in timp pentru stabilirea diagnosticului si prevenirea complicatiilor.

Lipsa unui spatar adecvat genereaza o biomecanica anormala a coloanei vertebrale. Curburile coloanei sunt afectate si actioneaza asupra nervilor, cu aparitia unor simptome precum amorteala sau furnicaturi. De multe ori apar si suferinte ale nervului sciatic.

Durerile de coloana trec daca va antrenati musculatura spatelui 

Pentru a evita aceste situatii, mentineti picioarele la nivelul solului, nu incrucisate, flexate la 90 grade de la nivelul soldului si genunchiului. O flexie prea mica sau prea mare duce la o incordare a muschilor, crescand astfel presiunea exercitata asupra zonei inferioare a coloanei. Si scaunul trebuie sa fie la o inaltime corespunzatoare pentru birou, pentru a evita aparitia unei presiuni suplimentare la nivelul umerilor sau o biomecanica alterata a coloanei si umerilor.

Este foarte important sa nu petrecem timp indelungat in pozitie sezanda - faceti pauze la fiecare 45 - 50 de minute si plimbari scurte. Exista o serie de exercitii care pot fi efectuate chiar din pozitia sezand la birou. Iata cateva exercitii care reduc durerile vertebrale:

1. Din pozitia sezand, coloana dreapta, intindeti ambele maini deasupra capului, ca si cum ati vrea sa atingeti cerul. Dupa 10 secunde, extindeti mana dreapta mai sus, apoi stanga;

2. Rotiti capul, astfel incat urecehea dreapta aproape atinge umarul drept. Cu ajutorul mainii presati usor capul flectat lateral si mentineti pozitia 10 secunde. Relaxati-va si apoi repetati si in partea opusa;

3. Din pozitia asezat, privind inainte, intoarceti capul spre stanga si trunchiul spre dreapta, mentinand pozitia pentru cateva secunde. Repetati exercitiul de 15 ori, alternand partile;

4. Din pozitia sezand cu spatele drept, ducand umerii in spate, incercati sa va apropiati scapulele. Mentineti pozitia si apoi relaxati-va;

5. Pentru a antrena muschii ischiogambieri si pe cei din zona lombara joasa, indepartati scaunul si asezati calcaiul drept pe birou. Aplecati-va inainte pana simtiti o intindere usoara in zona posterioara a piciorului. Indoiti piciorul pentru cateva secunde si apoi indreptati-l. Aplecati-va inainte inca putin, flexati piciorul si mentineti pozitia 10 secunde. Repetati si cu membrul inferior contralateral.

6. Stand intr-un picior ( cu piciorul intins ), incercati sa va atingeti fesierii cu celalalt picior in timp ce asteptati ca pagina de internet sa se incarce, ca raportul dumneavoastra sa se printeze sau ca faxul sa-si faca datoria;

7. Din pozitia sezand ridicati un picior, intindeti-l si mentineti pozitia 2 secunde, apoi coborati-l pana aproape de podea ( fara sa atingeti podeaua ) si mentineti din nou cateva secunde. Schimbati piciorul si repetati de 15 ori exercitiul pentru fiecare parte;

8. Exercitiu pentru piept si umeri: asezati-va mainile pe bratele scaunului si ridicati-va usor partea inferioara a corpului de pe scaun. Coborati apoi incet si opriti-va la o distanta mica de scaun, mentinand cateva secunde. Repetati de 15 ori;

9. Pentru a va antrena spatele si a intari muschii mainilor, asezati-va mainile pe birou si impingeti usor scaunul inapoi, pana cand capul ajunge intre brate si puteti privi podeaua. Intoarceti-va incet inapoi; repetati exercitiul de 15 ori.

Slabeste in timp ce lucrezi la birou 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1556 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020809 (s)