News Flash:

Mult blamatii carbohidrati au multiple beneficii

8 Septembrie 2017
411 Vizualizari | 0 Comentarii
Carbohidratii nu sant numai buni pentru creier, dar, daca sant cei potriviti, va pot ajuta sa traiti o viata mai lunga si mai productiva, fara a suferi de dementa. Aceasta este premisa Dietei Mindspan, promovata de gerontologul Preston Estep III, care considera ca dementa e „al saselea cel mai mare criminal din lumea dezvoltata" si „ucide mai multi oameni decît cancerul".

Dr. Estep si-a folosit vasta experienta in neurostiinte, genetica si analiza pentru a compila statisticile de sanatate ale populatiilor din întreaga lume, luand în calcul doua valori: speranta de viata si impactul declinului cognitiv asupra vietii. Dupa cum a relatat New York Post, dr. Estep a inventat expresia „elita mindspan" pentru a descrie popoarele cu durate lungi de viata asociate cu putine cazuri de Alzheimer si dementa. Japonia este o astfel de elita, urmata de Franta mediteraneana, Italia, Spania si Costa Rica. Cînd Estep a comparat alimentele consumate de aceste natiuni, el a descoperit ca pîinea, orezul si pastele reprezentau 50% din dieta acestora.

Dar painea, orezul si pastele, produse incarcate cu carbohidrati, sant mult diferite de pîinea si pastele imbogatite din SUA, o tara cu rate în crestere de dementa si Alzheimer. Pastele îmbogatite, orezul si painea din SUA contin de trei ori mai mult fier decat cele din Costa Rica, Franta mediteraneana si Japonia. „Cantitati substantiale de fier si alte metale se afla in creierul persoanelor cu boala Alzheimer sau Parkinson."

Care sunt cei mai sanatosi carbohidrati?

Estep este preocupat si de continutul de fier din proteinele animale. Incidentele ridicate ale bolii Alzheimer din Statele Unite, Marea Britanie si Europa de Nord, zone cunoscute pentru consumul ridicat de carne, ar putea „creste depozitele de fier si acesta e probabil primul motiv pentru care au o povara a dementei atît de grea".

Pentru cei care sînt îngrijorati de riscurile diabetului, datorita carbohidratilor din paine si paste, dr. Estep a declarat pentru The Daily Mail ca nu carbohidratii, ci fierul declanseaza o eliberare mai mare de insulina. In plus, raspunsul la insulina fata de carnea rosie este „aproape dublu fata de cel al pestelui si mai mult decat dublu fata de cel al pastelor".

Alimentele bune sugerate de specialist sunt: orezul brun, orezul thailandez de iasomie, orezul basmanti alb, orezul cu bob lung, grisul de grau si cuscusul. Painea, daca este posibil, ar trebui sa fie facuta de la zero cu faina care nu a fost îmbogatita cu fier.

Ovazul este, de asemenea, admis, de cel mult trei ori pe saptamana. Orezul rafinat este, de asemenea, pe lista, la fel ca si lamaia, mazarea, cartofii dulci, hummusul si fasolea, in special boabele de pinto.

Uleiul de masline este ideal, din cauza continutului sau de acid gras mononesaturat, „asociat cu un risc scazut de cancer mamar, boli de inima si accident vascular cerebral, scaderea în greutate si scaderea colesterolului".

Dr. Estep a marturisit ca nu a urmarit sa favorizeze painea in detrimentul carnii de vita, el doar a cautat sa afle ce au mancat popoarele care au trait cel mai mult si au avut cele mai scazute rate de dementa.

Sursa: naturalnews.com

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

carbohidratii dementa
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1927 (s) | 34 queries | Mysql time :0.034554 (s)