News Flash:

Motive care te fac sa te simti obosit

6 August 2018
477 Vizualizari | 0 Comentarii

Ti se intampla adesea sa te simti obosit cu toate ca te odihnesti destul de bine noaptea? Ei bine, inainte sa dai vina pe programul incarcat sau responsabilitatile pe care le ai lamunca, afla ca aceasta oboseala permanenta pe care o resimti poate fi explicata si de alte cauze nebanuite. Iar cauzele pot fi multiple, organismul tau nefacand decat sa incerce saiti comunice ca exista unele probleme. Poate fi vorba despre faptul ca esti deshidratat, poti fi anemic, deprimat, poate ai probleme cu tiroida sau se poate anunta chiar o boalacardiovasculara.

Nu ai suficient fier. Carenta de fier te lasa epuizat, slabit, iritabil, fara putere de concentrare. Esti mai obosit pentru ca nu esti oxigenat corespunzator. Prin sporirea aportului de fier in organism reduci riscul instalarii anemiei. Consuma carne slaba, fasole neagra, oua, legume cufrunze verzi, nuci, unt de arahide si vitamina C. Aceasta din urma ajuta la absorbtia rapida a fierului in organism. Nu mananci micul dejun. Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Vei avea mai multa energie pentru a incepe ziua in forta. in timpul somnului, corpul va continua sa foloseasca resursele de la masa de seara, asa ca ai nevoie de un “plin” de combustibil dimineata. Atunci cand mananci micul dejun este ca si cum ai aprinde scanteia in organism, se activeaza metabolismul, iar tuai energie. Daca nu mananci, esti inca in faza de “stand by”.

Ai un birou alandala. Un birou pe care ai toate lucrurile alandala iti restrictioneaza abilitatea de a te concentra. Organizeaza–te si aranjeaza–ti hartiile pe birou ca sa ai un start pozitiv la locul de munca. Muncesti in vacanta. Atunci cand esti in vacanta, trebuie sa fii in vacanta. Lasa mesajele si telefoanele in interes de serviciu pentru atunci cand vei fi la birou. Deconecteaza–te de la tot ce inseamna job si relaxeaza–te. De-aia ai concediu. Sa te odihnesti. Verifici e-mail-urile inainte de culcare. Lumina de la tableta, laptop sau smartphone poate tulbura ritmul circadian si poate suprima productia de melatonina, un hormon care regleaza somnul. Evita verificarea e-mail-urilor, in pat, inainte de culcare.

Bei un pahar de vin (sau doua) inainte de culcare. Un pahar inainte de culcare pare a fi mana cereasca. Te detensionezi, de calmezi. in realitate, insa, organismul consuma mai multa energie pentru a metaboliza alcoolul. Este recomandat sa nu bei alcool cu mai putin de trei ore inainte de culcare. Bei cafea toata ziua. Daca bei cafea toata ziua ca sa poti fi mai energic, poti avea probleme serioase cu somnul. Cafeina blocheaza o substanta chimica din celule care induce somnul atunci cand seacumuleaza in organism. Te culci tarziu in weekenduri. Nu e foarte indicat sa te culci tarziu la sfarsit de saptamana, chiar daca nu e nevoie sa te trezesti dimineata a doua zi. Aceste schimbari ale rutinei zilnice iti pot da peste cap programul de somn, iar luni dimineata vei fi mai obosit decat ai vrea.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

oboseala cauze mic dejun
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1608 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021373 (s)