News Flash:

Mituri si adevaruri depre cafea

3 Noiembrie 2018
374 Vizualizari | 0 Comentarii

Cafeaua noastra cea de toate zilele contine circa 4% minerale (potasiu, calciu, magneziu, fosfor etc.). Potasiul se „elibereaza“ aproape in totalitate pe parcursul prepararii bauturii, regasindu-se in ceasca de cafea. Multe lipide se pierd insa in timpul prajirii, iar altele sunt retinute de filtru sau de expresor. Cafeaua fiarta (turceasca) este singura in care majoritatea lipidelor trec in bautura. Tocmai aceasta fractie lipidica este cea care poate contine asa-numitul „factor X“, suspectat ca ar fi responsabil de cresterea nivelulului colesterolului in sange. Cafeina este absorbita foarte rapid de catre organismul uman, la nivel gastrointestinal. Ea atinge concentratia maxima in sange dupa doar 15 minute de la „administrare“, pentru ca apoi aceasta sa se diminueze in mod treptat, disparand in totalitate dupa cateva ore. Studii de data recenta sugereaza ca licoarea ar putea fi utila in tratamentul reactiilor alergice, gratie capacitatii sale de a reduce concentratia de histamine – substantele produse prin reactia organismului la un alergen. 

Ce se intelege prin „consum moderat de cafeina“: Pentru o persoana adulta, consumul moderat de cafeina este de circa 
300 mg/zi. Iata care sunt cantitatile de cafeina continute in cele mai frecvente tipuri de cafea:  - solubila: 75 mg la o ceasca de 190 ml ; - la filtru: 85 mg la o ceasca de 190 ml ; - espresso: 30-50 mg la o cescuta de 30 ml.

MIT: Cafeaua da dependenta. REALITATE: Oamenii afirma ca sunt „dependenti“ de cafea in acelasi mod in care spun ca sunt dependenti de shopping, de munca sau de televizor. In realitate, in opinia majoritatii cercetatorilor, cafeina nu creeaza dependenta. Intrerupt brusc, consumul obisnuit de cafea le poate provoca insa unora dureri de cap, oboseala sau somnolenta. Aceste simptome dureaza o zi sau doua si pot fi evitate prin reducerea treptata a consumului. 

MIT: Cafeaua creste riscul de osteoporoza. REALITATE: Unele studii au indicat consumul de cafea ca pe un factor al pierderii de calciu din organism, prin intermediul urinei. S-a demonstrat insa ca este vorba despre o pierdere infima si ca, de fapt, consumul de cafea in limite normale nu influenteaza negativ nivelul de calciu si densitatea osoasa.

MIT: Cafeaua poate sa provoace cancer. REALITATE: Doua studii realizate in Norvegia si Hawaii pe un numar mare de persoane si analiza a 13 teste in care au fost implicati peste 20.000 de subiecti nu au pus in evidenta nici o legatura intre consumul obisnuit de cafea si riscul de cancer (dimpotriva, antioxidantii din cafea par a avea efecte benefice asupra sanatatii).

MIT: Cafeaua creste riscul bolilor cardiace. REALITATE: Studii realizate la scara larga au demonstrat ca bautul cafelei nu sporeste riscul bolilor cardiovasculare, nu ridica nivelul colesterolului in sange si nu determina neregularitati ale batailor inimii. La unii subiecti sensibili la cafeina s-a observat doar o usoara si temporara crestere a presiunii sanguine in urma consumului de cafea. O crestere comparabila cu cea provocata de urcatul scarilor. 

MIT: Femeile gravide trebuie sa evite consumul de cafea. REALITATE: Doua studii relevante, realizate in Statele Unite, nu au identificat vreo legatura intre consumul de cafea si numarul de sarcini anormale. Nici alte cercetari stiintifice ulterioare nu au reusit sa coreleze consumul de cafea cu avortul spontan sau cu cresterea anormala a fatului.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cafea mituri adevarat cafeina trezeste energizeaza dimineata
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2603 (s) | 35 queries | Mysql time :0.024937 (s)