News Flash:

Mituri despre stres

24 Aprilie 2019
425 Vizualizari | 0 Comentarii

Stresul nu numai ca este inevitabil, dar e indispensabil ca factor de succes adaptativ. Atunci cand vorbim despre stres ca factor nociv ne referim la ceea ce se intampla atunci cand resursele de adaptare ale organismului sunt suprasolicitate. Iata cateva mituri despre stres: 

1. Este inevitabil si omniprezent. Nu este asa. Poti sa-ti planifici viata astfel încat stresul sa nu te copleseasca. Planificarea presupune stabilirea prioritatilor si rezolvarea pe rand a sarcinilor, începand cu cele usoare si apoi trecand gradat la problemele complexe. Cand timpul nu este însa bine manageriat, este greu sa-ti identifici prioritatile. Toate problemele par sa fie egale si stresul pare sa fie peste tot! 2. Este la fel pentru toata lumea. Gresit. Stresul este diferit pentru fiecare dintre noi. Ceea ce este stresant pentru cineva poate fi sau nu stresant pentru alta persoana. Fiecare reactioneaza la stres într-un mod diferit. 3. Este întotdeauna daunator. Potrivit acestei convingeri, lipsa stresului ne-ar face fericiti si sanatosi. Gresit. Stresul este pentru conditia umana ceea ce este presiunea pentru coardele viorii. Daca este prea mica, sunetul este tern si taios, daca este prea mare, devine strident sau coardele plesnesc. Stresul poate fi sarutul mortii sau sarea si piperul vietii. Important este cum îl controlam, acest lucru facandu-ne productivi si fericiti, lipsa controlului asupra stresului ranindu-ne si putand chiar sa ne ucida.

4. Nu ai simptome, nu suferi de stres. Absenta simptomelor nu înseamna neaparat si absenta stresului. De fapt, ascunderea lor cu ajutorul medicamentelor sau al drogurilor licite (tutun, cafea, alcool) poate sa va priveze de semnalele necesare pentru a reduce încordarea la nivelul sistemului fiziologic si psihologic. 5. Numai simptomele majore necesita atentie. Acest mit presupune ca simptomele minore, cum ar fi migrenele sau aciditatea la stomac, pot fi ignorate. Acestea sunt însa avertismente timpurii ca viata îti scapa de sub control si ca ai nevoie sa-ti manageriezi mai bine timpul. 6. Cele mai populare metode de combatere a stresului sunt si cele mai bune. Este iarasi o credinta iluzorie. Nu exista tehnici universale care sa fie eficiente în reducerea stresului. Suntem fiinte unice, vietile noastre sunt diferite, situatiile sunt diferite în anumite momente si, ca urmare, reactiile noastre sunt diferite în acelasi moment. Numai un program holistic, cuprinzator, adaptat fiecaruia poate functiona în diminuarea nivelului de stres, pana la a nu deveni patologic.

Principii de conduita antistres:  Pune-ti ordine în obiective. / Planifica-ti cat mai bine timpul. / Fa ceva din placere cel putin o data pe saptamana. / Rezerva-ti în fiecare zi un moment de liniste. / Pastreaza un echilibru între munca si recreere, între munca si familie. / Dormi sapte-opt ore pe noapte cel putin de doua ori pe saptamana. / Foloseste procedee de relaxare. /  Ofera si primeste cu regularitate afectiune sincera. / Discuta dificultatile cu ceilalti. / Nu uita de umor. / Gandeste pozitiv. /  Practica exercitii fizice cel putin la sfarsit de saptamana si, zilnic, mersul pe jos.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

stres simptome
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1525 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021642 (s)