News Flash:

Mituri convingatoare despre slabit

13 Iulie 2011
1623 Vizualizari | 0 Comentarii
slabit
Despre slabit poti auzi sau citi multe afirmatii corecte, dar si multe incorecte. Iar acestea din urma te pot impiedica sa alegi strategia cea mai buna pentru a atinge scopul tau, daca incepi sa crezi in ele si sa tii cont de acestea.

Conform fitsibie.msn.com iata cateva dintre cele mai convingatoare mituri despre slabit (unele te pot face chiar sa te ingrasi). Nu te lasa pacalit de ele.

1. Antrenamentul de forta imi va deforma corpul

Intai, este esentiala abordarea unui alt mit legat de acesta si anume faptul ca un kilogram de muschi este mai greu decat unul de grasime. Un kilogram este un kilogram, indiferent despre ce materie este vorba. Muschiul insa este mai dens si ocupa mai putin spatiu, astfel ca doua femei care au aceeasi greutate pot arata diferit daca una are mai multa masa adipoasa.

Masa musculara nu numai ca te face sa arati mai bine, deci nu va deforma corpul (desigur, cu exceptia antrenamentelor pentru culturisti), dar te ajuta si sa ai un metabolism mai activ.

In ceea ce priveste antrenamentul de forta, este important sa il incluzi in rutina pentru a arde calorii cu o intensitate optima toata ziua; iar folosirea unor greutati mai mari ar putea ajuta la maximizarea eforturilor.

Spre exemplu, un studiu realizat in SUA a aratat ca a lucra cu greutati mari, fie si doar pentru 3-6 repetari, creste cu aproape 8% rata metabolica din timpul somnului (adica numarul de calorii consumate in timp ce dormi), ceea ce inseamna ca poti pierde aproximativ 2,3 kilograme intr-un an numai doar facand aceasta schimbare.

2. Fac exercitii in fiecare zi, deci pot sa mananc ce vreau

Este destul de logic ca acest lucru nu este posibil in cazul in care vrei sa mai si slabesti. Insa, desi este atat de evident ca nu poti manca ce vrei daca faci exercitii fizice zilnic, adesea apare nevoia, fireasca de altfel, de a recompensa organismul dupa un antrenament bine facut.

Iar recompensa este de obicei culinara - simti ca meriti o felie in plus de pizza, spre exemplu, dupa ce ai lucrat din greu. Insa, daca vrei neaparat sa slabesti, ar fi bine sa nu iti mai permiti sa mananci orice.

Specialistii recomanda ca o persoana care isi doreste sa slabeasca sa consume cu 250 de calorii mai putin zilnic si sa incerce sa arda 250 de calorii in plus tot intr-un interval de 24 de oare; acest regim ar fi suficient pentru a pierde, in medie, o jumatate de kilogram pe saptamana.

3. Nu conteaza ce mananc, ci doar numarul de calorii

Potrivit unor noi cercetari, nu conteaza numai numarul de calorii deoarece unele alimente cer mai mult efort pentru a fi mestecate si digerate, iar asta inseamna ca ard mai multe calorii.

Numai mestecatul unor alimente ca fructe, legume, cereale integrale si carne slaba te poate ajuta sa arzi cu pana la 30% mai multe calorii. De asemenea, alimentele bogate in fibre si proteine se digera mai greu, astfel ca organismul nu mai absoarbe o parte din caloriile ingerate.

4. Consumul de bauturi si alimente dietetice ma ajuta sa slabesc

Bauturile carbogazoase light, cu indulcitori artificiali, si alimentele dietetice din comert, semipreparate, iti pot face mai rau decat crezi, desi par un mod sigur si simplu de slabit.

Bauturile light pot creste riscul de sindrom metabolic, o afectiune care duce la o cantitate mai mare de grasime abdominala, glicemie ridicata si colesterol marit. Cei care au consumat doar o bautura carbogazoasa light au avut un risc cu 34% mai mare de sindrom metabolic decat cei care nu au consumat astfel de lichide, conform unui studiu realizat la Universitatea din Minnesota cu ajutorul a 10.000 de adulti.

Si, chiar daca este posibil sa slabesti consumand astfel de bauturi si alimente, iti poti pune sanatatea in pericol deoarece acestea sunt foarte sarace in nutrienti.

5. Cresterea in greutate si depunerea grasimii in zona abdominala sunt inevitabile dupa 40 de ani

In acest mit exista un sambure de adevar si anume acela ca, pe masura inaintarii in varsta, oamenii slabesc mai greu. Insa, cu adoptarea unor obiceiuri sanatoase poti face acest lucru.

Iata cateva sfaturi: fa exercitii fizice cel putin 4 ore pe saptamana, zilnic ai grija sa faci miscare intensiv timp de 10 minute sau mai mult (sa alergi repede, spre exemplu), ridica greutati de 2-3 ori pe saptamana (2-3 antrenamente) si evita carbohidratii rafinati (zahar, faina alba).

6. Daca mananc grasimi ma ingras

Acest mit iti poate pune in pericol sanatatea, multe persoane care vor sa slabeasca reducand drastic grasimile consumate, ceea ce este in detrimentul multor functii ale organismului.

Institutul american de Medicina recomanda ca 20-35% din totalul zilnic de calorii consumate sa fie din grasimi. Insa, este important si tipul de grasime. Grasimile mononesaturate, sanatoase, se gasesc in masline, nuci si avocado. Iar acestea te pot ajuta chiar sa slabesti, conform mai multor studii, deoarece par a intensifica ritmul de ardere a caloriilor.

Redu consumul de grasimi saturate (de regula cele animale) si evita grasimile trans (cele hidrogenate, de tipul margarinei).

7. Consumul foarte mare de apa ma va ajuta sa slabesc

Si in acest mit exista un sambure de adevar in sensul ca, daca faci eforturi sa slabesti si ai luat si alte masuri, consumul de apa te poate ajuta sa ajungi mai repede la scopul propus. Insa, daca doar bei apa multa si nu faci nimic altceva pentru a slabi, nu vei reusi sa ai mai putine kilograme.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1611 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015036 (s)