News Flash:

Mineralele care influenteaza nivelul insulinei si al glicemiei

8 August 2016
1536 Vizualizari | 0 Comentarii
Asa cum putem ameliora prin dieta obezitatea si rezistenta la insulina, putem accelera procesul de vindecare cu suplimente nutritive. Iata care sunt mineralele care influenteaza nivelul insulinei si al glicemiei:

Cromul

Este suplimentul central in controlul glicemiei si prin urmare lipsa acestui mineral poate fi una dintre cauzele principale ale rezistentei la insulina si ale diabetului.

Un procent mare de oameni din Europa inregistreaza in prezent deficite de crom, un motiv fiind consumul de fructoza. Consumul fructozei determina o scadere a cantitatii de crom din organism, ridica nivelul colesterolului LDL nociv si al trigliceridelor si afecteaza functionarea sistemului imunitar, conform unor studii realizate de Agriculture Departament's Human Nutrition Resource Center.

Cromul ajuta organismul sa descompuna carbohidratii. El se gaseste in mod natural in radacina unor legume precum morcovii si cartofii, in cerealele integrale si in unele sortimente de bere si de vin.

Cromul poate, de fapt, sa va ingrase daca mentineti o dieta dominata de carbohidrati si zahar, pentru ca este extrem de eficace in a determina organismul sa depoziteze zahar in celule.

Dar, in conditiile unei diete echilibrate, in combinatie cu alte suplimente descrise mai jos si cu exercitiile fizice, cromul este un sprijin util in reducerea greutatii corporale.

Cromul ajuta la controlarea poftei de dulce, fapt care va impiedica sa consumati gustari si mese de tip fast food bogate in calorii. El poate creste masa musculara totala a corpului, ceea ce intensifica metabolismul. S-au descoperit efecte benefice ale cromului asupra grasimilor din sange, cum ar fi descresterea nivelului colesterolului LDL si al trigliceridelor, precum si cresterea nivelului colesterolului HDL, fapte care fac din crom un supliment excelent in combaterea altor simptome ale sindromului rezistentei la insulina.

La oamenii cu o usoara rezistenta la insulina, o cantitate de 200 mcg de crom pe zi ar trebui sa fie suficienta pentru a imbunatati nivelul insulinei. Cromul influenteaza cu adevarat nivelul zaharului din sange, astfel incat daca luati medicamente pentru controlul glucozei, este important sa va monitorizati indeaproape nivelul glicemiei.

Daca savurati ocazional un desert, puteti lua 200 mcg de crom pentru a contracara asediul glucozei si al insulinei la circa doua ore de la administrarea lor. Altfel, acea bucatica de ciocolata va va influenta probabil nivelul glucozei in urmatoarele sase pana la opt ore. Daca stiti ca urmeaza sa faceti acest lucru, asigurati-va ca nu mancati alti carbohidrati, dar incercati sa consumati suficient peste sau ulei de masline in timpul aceleiasi mese pentru a va proteja de o supradoza de glucoza.

Glicinatul de crom este forma cea mai buna in care organismul poate absorbi acest mineral.

8 pasi pentru a tine glicemia sub control

Zincul

Zincul joaca un rol critic in reglarea glucozei, insa din cauza tendintei de a opta pentru alimente procesate si de a le evita pe cele bogate in zinc, majoritatea persoanelor prezinta deficiente de zinc. Cand nu exista suficient zinc, pancreasul produce cantitati insuficiente de insulina pentru a contracara nivelul ridicat de glucoza. Insulina care este secretata nu functioneaza eficient.

Zincul ii permite pancreasului sa lucreze mai eficient pentru a produce mai multa insulina si ajuta la pastrarea sensibilitatii fata de insulina. Zincul influenteaza totodata nivelul de leptina din sange, un hormon care influenteaza apetitul, energia si compozitia organismului. Daca nivelurile de zinc din corp sunt mici, nu va simtiti niciodata satui si tindeti sa consumati in exces carbohidrati de calitate inferioara.

Cantitatile optime de zinc variaza mult intre indivizi, dar o doza buna pentru barbati e de 30 mg zilnic, iar pentru femei de 15 mg zilnic.

Mineralul care poate schimba viata bolnavilor de diabet

Cuprul si zincul
Sunt recomandate de obicei in combinatie, dar se pot afecta reciproc in mod advers. Zincul poate cauza deficienta de cupru, care poate afecta negativ proportia de colesterol HDL si LDL. Invers, atunci cand nivelul de zinc este scazut in organism, nivelul de cupru tinde sa urce, ceea ce poate cauza boli de inima si obezitate, precum si retinopatie, hipertensiune si complicatii microvasculare.

Diabeticii si oamenii care sufera de sindromul rezistentei la insulina prezinta de obicei niveluri scazute de zinc si niveluri excesive de cupru. Daca suferiti de oricare dintre aceste afectiuni, evitati suplimentele de cupru. Diabeticii pot obtine tot cuprul de care au nevoie din nuci, alune si seminte.

Fierul
Fierul, asemenea cuprului, poate afecta negativ nivelul colesterolului. In exces, fierul poate crea prea multa oxidare in corp. Nu luati suplimente care contin fier, in afara cazului in care ati fost diagnosticati cu o deficienta in acest sens. Incercati sa evitati alimentele fortificate cu fier, ca faina alba si orezul alb imbogatit ( tocmai carbohidratii care ajuta la declansarea diabetului!). Puteti obtine tot fierul de care aveti nevoie din carne rosie, oua, carne de pui si spanac.

Magneziul
Magneziul este un alt mineral in cantitati insuficiente la diabeticii de tip 2. Asemenea zincului, el este necesar la producerea si eliberarea in sange a insulinei si e cerut de celule pentru mentinerea sensibilitatii lor la insulina. Fara niveluri adecvate in organism, insulina are o capacitate mai redusa de a transporta glucoza din fluxul sangvin in celule.

Acesta poate fi epuizat in conditii de stres, consumul excesiv de alcool si zahar, diabet, boli renale, diaree cronica, proteine insuficiente in dieta si tulburari ale glandei tiroide.

Sursele alimentare bogate in magneziu includ cerealele integrale ( in special ovazul, orezul brun, meiul, hrisca si graul ), leguminoasele (lintea, mazaarea despicata si fasolea ), taratele, migdalele, arahidele si broccoli. Ciocolata contine cantitati mari de magneziu, iar pofta de ciocolata poate fi un indiciu al carentei de magneziu.

Vanadiul
Vanadiul, un oligoelement luat sub forma de vanadil sulfat, functioneaza prin imitarea insulinei, ajutand celulele sa absoarba zahar intr-o maniera mai eficienta si coborand astfel nivelurile de colesterol si trigliceride.
Acesta se gaseste in scoarta terestra si, prin urmare, este prezent in orice aliment care contine saruri terestre, precum legumele si carnea.

Manganul
Manganul este un alt mineral care inregistreaza deficiente la diabetici. Acestia tind sa aiba circa jumatate din cantitatea regasita la indivizii sanatosi. El ajuta enzimele esentiale din organism sa utilizeze vitamina C si unele vitamine B si regleaza totodata metabolismul glucozei.

Seleniul

Utilizat in cantitati zilnice de 100 pana la 200 mcg, seleniul ajuta antioxidantii sa actioneze mai eficient. El intareste imunitatea si poate juca un rol in prevenirea bolilor de inima si a cancerului. Luati-l impreuna cu vitamina E.

cromul zincul fierul magneziul vanadiul manganul seleniul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1474 (s) | 23 queries | Mysql time :0.022356 (s)