News Flash:

Micul-dejun Kollath, o masa cu 15 beneficii

18 Mai 2018
8314 Vizualizari | 0 Comentarii

Stim ca alimentatia ideala ar trebui sa fie cat mai naturala si pe cat posibil cruda.  Din nefericire, uneori stomacul tolereaza destul de greu cruditatile, mai ales cerealele. Profesorul Kollath, dietetician si doctor in medicina, a descoperit metoda de a face graul integral digestibil fara nici un fel de fierbere, gratie formulei sale. Acest dejun urmareste ca faina integrala sa fie asimilabila de corpul uman fara fierbere, iar prin adaugarea de fructe sa faca acest dejun cat mai placut la gust, completandu-i valoarea sa alimentara. Iata de ce ingrediente aveti nevoie:

  • 30-40 g (2-3 linguri) de faina proaspata integrala de grau;
  • 1-2 linguri de zeama proaspata de lamaie;
  • 100 g de mere, rase in momentul folosirii, sau oricare alte fructe foarte bine coapte, de sezon;
  • 1 lingura de migdale, alune pisate sau nuci, la alegere, pentru a pudra intregul continut.

Seara, se pune faina integrala de grau intr-un vas din portelan sau bol de sticla. Este bine ca faina de grau complet sa fie obtinuta chiar inaintea prepararii, prin rasnirea boabelor de grau cu ajutorul unei rasnite de cafea. Se adauga 3-5 linguri de apa, niciodata lapte. Se agita cat mai bine continutul si se lasa la temperatura camerei pana a doua zi dimineata. Astfel, toata noaptea, cerealele se vor umfla, devenind o pasta semiferma, in timp ce au loc transformari chimice de fermentatie, carora li se poate atribui o buna parte din valoarea dietetica a dejunului, precum si digestibilitatea sa. Intr-un alt vas se pun la inmuiat 15-20 g fructe uscate (smochine, stafide, curmale, prune uscate), taiate in doua daca este cazul. A doua zi dimineata se amesteca continutul celor doua vase, folosindu-se totodata si apa de inmuiere a fructelor uscate si se adauga in continuare cele 2 linguri de suc de lamaie proaspat.  Adaugam apoi cele 100 g de mere rase, (merele vor fi rase in momentul servirii pentru a se evita oxidarea)  sau pere, sau orice fructe de sezon bine coapte,  zdrobite: fragi, cirese, capsuni, prune, piersici, caise etc. Se adauga apoi nucile, sau alunele pisate. Optional se poate adauga fie frisca proapata naturala, fie miere. Consumat regulat, micul dejun Kollath are urmatoarele beneficii:

  1. Stare de satietate timp de cel putin 4 ore.  NIci un fel de stare de falsa foame dimineata, absenta starii de supraincarcare a stomacului;
  2. Reglarea armonioasa a greutatii.  Persoanele care doresc sa piarda din greutate nu vor avea senzatia de foame inaintea mesei de pranz si vor suporta consuma o portie mai mica de mancare la pranz; in schimb, cele care vor sa se implineasca in mod echilibrat, vor constata ca fiecare functie digestiva este mult imbunatatita, iar greutatea va creste.
  3. Constipatia, factor principal al autointoxicarii, este eliminata;
  4. Avand loc dezintoxicarea, semnele de oboseala si de epuizare, care sunt indiciul unei acumulari de toxine, dispar;
  5. Se mareste eficienta fizica  si intelectuala;
  6. Se instaleaza o senzatie de bunastare generalizata, care rezulta dintr-un echilibru biologic mult mai bun.
  7. Diminueaza dorinta de a mai consuma excitante psihodinamice (cafea, tutun, alcool);
  8. Mareste capacitatea de concentrare deoarece aparatul digestiv nu mai este ingreunat de un dejun greu. Stim ca digestia acapareaza in general 70% din energia corpului.
  9. Rezulta o mai buna rezistenta la stres sau stari tensionale.
  10. Imbunatateste compozitia sangelui.
  11. Prin multiplicarea celulelor dermei, datorate unei mai bune irigatii a tesuturilor subcutanate, tenul devine roz, fara eruptii. Eczemele, furunculele si pecinginile dispar;
  12. Parul redevine suplu si plin de vitalitate;
  13. Unghiile devin stralucitoare si nu se mai rup;
  14. Problemele dentare se amelioreaza;
  15. Aparatul osos se intareste.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

kollath
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1529 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014475 (s)