News Flash:

Micul dejun controleaza glicemia

31 Ianuarie 2017
2975 Vizualizari | 0 Comentarii
Luat in fiecare dimineata, micul dejun este cel mai simplu si eficient mod de a manca sanatos, atrag atentia medicii nutritionisti. Persoanele care obisnuiesc sa manance dimineata isi controleaza mai usor greutatea si consuma o cantitate mai mare de fibre, calciu, vitamina A si C si mai putine grasimi si colesterol.
Micul dejun ne ajuta sa fim mai activi si sa ne putem concentra mai bine dimineata. Potrivit „Abecedarului de nutritie“, coordonat de academicianul Nicolae Hancu, medic primar de diabet, nutritie si boli metabolice, un mic dejun sanatos se compune din cereale integrale precum: fulgi integrali de porumb; biscuiti integrali tip „crackers“; paine din faina integrala. Proteinele cu continut redus de grasimi ca de exemplu sunca de pui sau de curcan; somonul afumat; albusul de ou; unt de arahide; semintele si nucile nu ar trebui sa lipseasca, noteaza adevarul.ro. Laptele cu continut redus de grasimi, iaurtul, branza de vaci, urda, fructele si legumele, proaspete sau congelate nu ar trebui nici ele sa lipseasca. Absenta micului dejun reprezinta un pericol pentru sanatate din pricina scaderii importante a nivelului glicemiei, in prima parte a zilei, ceea ce are ca rezultat in majoritatea cazurilor infulecarea rapida a unor alimente nesanatoase, cu continut crescut de grasimi si de zahar – produse de patiserie, gogosi, ciocolata. Erori importante pot fi facute si de persoanele care mananca regulat micul dejun, dar care inteleg gresit principiul „micul dejun este cea mai importanta masa a zilei". 
Potrivit aceleiasi surse, acestia obisnuiesc sa de cele mai multe ori sa consume preparate traditionale care sunt fie incarcate de grasimi – omlete cu ochiuri prajite in ulei, imbogatite cu sunca, slanina sau carnati, branzeturi grase, lapte, iaurt de capra sau de bivolita – fie contin cantitati crescute de carbohidrati sau zahar – placinte, gogosi, produse de patiserie, cereale cu adaos de zahar, batoane de cereale.

micul dejun nutritionisti greutatea fibre calciu grasimi colesterol
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1581 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020751 (s)