News Flash:

Microbii ne dicteaza greutatea corporala

19 Aprilie 2018
918 Vizualizari | 0 Comentarii
Flora intestinala

Dupa ce am cantarit fiecare dumicat, am calculat caloriile si am redus cantitatea de carbohidrati mancata, oamenii de stiinta au emis o noua teorie: daca vrem sa slabim, nu conteaza atat de mult numarul de proteine, grasimi si zaharuri consumat, cat bunastarea florei noastre intestinale. Luati in calcul urmatoarea situatie: in momentul de fata, in timp ce cititi acest articol, exista o batalie pe viata si pe moarte la dumneavoastra in abdomen. Mai exact, in jur de 1.000 de feluri de bacterii isi disputa suprematia, incercand sa-si stabileasca dominatia. Si de ce ne-ar interesa asemenea detalii anatomice? Deoarece castigatorul - adica bacteriile benefice sau cele nocive - dicteaza atat felul in care are loc digestia noastra, raspunsul organismului nostru la alergeni si modul in care ne ferim de boli, insa, la fel de bine, ne ajuta si sa aflam cate kilograme vom lua in greutate sau cate vom pierde in viitor. Pe scurt, totul se reduce la un singur lucru: daca reusim sa ne mentinem sanatoase bacteriile din organism, atunci avem sanse sa slabim!

Eram obisnuiti cu reputatia proasta pe care o aveau bacteriile, insa exista si bacterii bune, care nu numai ca ne mentin sanatosi, dar si slabi. Spuneti sincer, cum ar fi daca ati savura un baton de ciocolata fara sa asimilati toate caloriile pe care le contine? Aflati ca e posibil ca acest lucru sa se intample, si asta datorita trilioanelor de microbi aflati in sistemul nostru digestiv. Pana de curand, oamenii de stiinta presupuneau ca bacteriile intestinale isi vedeau linistite de treaba lor, fara sa aiba vreun cuvant de spus in ceea ce priveste silueta noastra. Ei bine, nu e chiar asa! In urma celor mai recente studii facute, cercetatorii au ajuns la concluzia ca aceste microorganisme ne pot influenta metabolismul si, implicit, greutatea corporala. Astfel, cei care au, de pilda, din abundenta o bacterie nou-descoperita - pe nume Christensenellaceae - au sanse mai mari de a pierde kilograme bune, chiar daca mai cad prada slabiciunilor culinare. Conform rezultatelor studiului, persoanele slabe au cu 70% mai multe bacterii intestinale decat cele supraponderale, deci diversitatea este un element-cheie in lupta cu surplusul de greutate.

Nu se stie cu exactitate cum anume ne influenteaza aceste bacterii greutatea, oamenii de stiinta au numai certitudinea ca microorganismele intestinale joaca un rol important in procesarea mancarii si determina numarul de calorii si de nutrienti absorbiti de organism. De asemenea, anumiti microbi intestinali ne pot ajusta sensibilitatea la insulina - hormonul care elimina zaharul din sange -, astfel incat corpul uman sa arda grasimea si sa n-o depoziteze.
Flora intestinala poate, de asemenea, dicta cat de foame sa ne fie, un microb care are un astfel de rol fiind Helicobacter Pylori, cel care poate cauza ulcerul sau chiar cancerul de stomac. Vestea buna e ca antibioticele au redus la jumatate infectiile cu aceasta bacterie in ultimii ani, iar cei care sufera de ulcer pot respira acum usurati, insa partea proasta e ca, cel mai probabil, silueta lor va avea de suferit. Dupa masa, Helicobacter Pylori potoleste foamea, insa, in lipsa lui, exista riscul ca persoana in cauza sa manance mai mult.

Legatura dintre bacteriile intestinale si greutatea pe care o avem s-a facut in urma unei cercetari publicate in „Jurnalul britanic de nutritie”. La studiu a participat un numar semnificativ de femei obeze, iar cele care au luat un supliment cu probiotice au slabit de doua ori mai mult decat celelalte in timpul celor sase luni cat a durat experimentul. Mai mult de-atat, ele au reusit apoi sa se mentina la greutatea nou-dobandita, fara sa se mai ingrase. Cum a fost posibil? Ei bine, probioticele au ajutat la controlarea apetitului, care s-a redus in momentul in care microorganismele benefice si-au marit numarul.

Un alt studiu, publicat in „Esee bio”, a inaintat teoria conform careia flora nesanatoasa din intestine ne produce pofta de mancare: cateva miliarde bune de microbi ne fac sa consumam mancare nesanatoasa, dar delicioasa. De fapt, ei trimit mesaje chimice creierului, care ne influenteaza apetitul si starea de spirit. De aici si nelinistea pe care o simtim cateodata si care ne trece abia cand luam cateva guri zdravene de ciocolata sau de friptura.

Daca va intrebati ce anume determina numarul total de astfel de microorganisme in corpul nostru, raspunsul e simplu: genetica in mare parte. Insa vestea buna e ca, daca nu ne-am nascut cu o cantitate crescuta de astfel de bacterii, aceasta poate fi marita prin dieta. Stilul de viata si obiceiurile alimentare au un impact major asupra florei sistemului nostru digestiv. Ce trebuie facut pentru a beneficia de un procent optim de bacterii benefice?

Mancati mai multe fibre! Fibrele hranesc pur si simplu acesti microbi, crescandu-le diversitatea si efectul benefic asupra organismului. Asadar, consumati cat mai multe legume, fructe si cereale integrale. La fel de bine, bananele, napii, usturoiul si prazul sunt mana cereasca pentru sistemul nostru digestiv.

Alegeti gustarile sanatoase! Un om obisnuit consuma peste 22 de lingurite cu zahar in fiecare zi in mancarea pe care o digera, iar zaharul infometeaza flora noastra intestinala! In loc sa dati iama in pachetul cu biscuiti la ora 15:00-16:00, cand stomacul da semne de foame, mai bine mancati un pumn cu nuci sau un mar. Si verificati eticheta produselor, exista mult zahar in preparatele sarate precum sosul pentru paste sau pentru salata. De asemenea, alegeti orezul brun si spaghetele facute din grau dur.

Consumati probiotice. Daca prebioticele sunt ca un fertilizator pentru „gradina” noastra bacteriana, probioticele sunt semintele. Alegeti, astfel, alimente fermentate precum iaurtul, chefirul, varza murata si pastele miso (din bucataria japoneza). Stiati ca iaurtul este cel mai eficient aliment folosit in curele de slabire?

Faceti miscare. Nu numai voi personal puteti beneficia de pe urma exercitiilor fizice, ci si bacteriile intestinale pot face acest lucru. Persoanele active au un nivel ridicat de Akkermansiaceae, un tip de bacterie care reduce rata obezitatii. PONT. Iaurtul este cel mai eficient aliment folosit in curele de slabire.

E lucru bine stiut ca ingredientii superprocesati si portiile uriase de mancare nu fac nimanui niciun bine, insa s-a descoperit recent ca preparatele de tip fast-food chiar distrug flora intestinala responsabila cu arderea caloriilor. De fapt, efectul negativ pe care il au cartofii prajiti si burgerii este atat de rapid, incat bacteriile benefice pot muri la numai cateva zile de cand a fost inceputa dieta nesanatoasa.

sursa: taifasuri.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

caloriile carbohidrati proteine consumati probiotice
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1683 (s) | 34 queries | Mysql time :0.026609 (s)