News Flash:

Metodele NASA care ii ajuta pe astronauti sa adoarma rapid si sa aiba un somn mai bun

21 August 2018
986 Vizualizari | 0 Comentarii

Pregatirea pentru somn poate fi o adevarata provocare pentru astronauti, in conditii de gravitatie zero. Pentru a le usura sarcina, specialistii NASA au realizat o lista de recomandari, care pot fi insa urmate si de noi, pamantenii, daca ne dorim un somn mai bun si mai odihnitor. Metodele recomandate de NASA astronautilor pentru un a adormi rapid si pentru a avea un somn mai bun, potrivit BrightSide.me. Nu va sfiiti sa le aplicati. 

Respectarea acelorasi ore de somn. Astronautii sufera in mod constant de tulburari de somn. Cercetatorii NASA considera ca cea mai eficienta modalitate de a face fata acestei probleme este respectarea acelorasi ore de somn. In plus, daca inainte de a va culca, stati pe spate cu picioarele intinse pe perete timp de 10 minute, va veti imbunatati fluxul sanguin si va veti simti relaxat si calm. 

Renuntati la obiceiurile proaste care va afecteaza somnul. Un somn linistit depinde in mare masura de lucrurile pe care le facem inainte de culcare. Exercitiile la sala activeaza toate procesele din organismul nostru si maresc temperatura corpului, astfel incat somnul vine greu. De aceea, astronautii reduc activitatile fizice cu cateva ore inainte de a merge la culcare si niciodata nu consuma alimente grele. 

Limitati utilizarea dispozitivelor electronice. Lumina albastra pe care computerele si smartphone-urile noastre o emit afecteaza somnul, intrucat reduce productia de melatonina, hormonul somnului. 

Alegeti lumina corecta. Incercati sa evitati utilizarea iluminarii fluorescente. Folositi lampi care emit lumina galbena, pentru ca aceasta nu are aproape nicio influenta asupra sintezei melatoninei. 

Creati un mediu confortabil pentru dormit. Toti membrii echipajului spatial au cabine separate fara lumina, astfel incat astronautii sa nu se trezeasca din cauza colegilor. Daca spatiul in care dormiti nu este suficient de linistit si intunecat, utilizati dopuri de urechi si o masca de somn. De asemenea, incercati sa aerisiti camera in mod regulat. 

Invatati tehnici de relaxare. Unii oameni sufera de tulburari de somn din cauza stresului si a anxietatii. In aceste cazuri, astronautii NASA folosesc o terapie comportamentala cognitiva care ii ajuta sa se linisteasca. Programul identifica obiceiurile noastre care provoaca probleme de somn si le inlocuieste cu altele care contribuie la un somn bun. Una dintre tehnicile cele mai eficiente pentru ameliorarea stresului este respiratia profunda. sursa: adevarul.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

somn insomnie creier
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1579 (s) | 34 queries | Mysql time :0.022402 (s)