News Flash:

Metode de reducere a stresului

14 Mai 2018
388 Vizualizari | 0 Comentarii
stres

Stresul este factorul care sporeste semnificativ riscul aparitiei unui numar de boli grave. Unii experti cred ca rezistenta la stres ar putea fi invatata atunci cand stim cum sa acordam atentie corpului nostru, recomandand cateva metode specifice.

Atunci cand suntem stresati, organismul produce cortizol. Acesta duce la cresterea tensiunii, slabirea sistemului imunitar, o memorie slaba si o crestere a inflamatiilor celulare, ceea ce duce la un risc crescut de malignitate, scrie topbuzz.com Tensiunea este, de asemenea, asociata cu cresterea in greutate. Cercetarile au aratat ca stresul ar putea fi motivul acumularii de kilograme. Tensiunea cronica poate duce la grasime abdominala, adica cea mai daunatoare si mai greu de eliminat. Numeroase studii au demonstrat ca stresul induce producerea de betatrofina in organism. Aceasta este proteina care blocheaza enzimele care descompun excesul de grasime.

Unii experti cred ca rezistenta la stres ar putea fi invatata atunci cand stim cum sa acordam atentie corpului nostru. in cadrul unui studiu, unui numar semnificativ de soldati li s-au scanat creierele, purtand masti speciale pentru a analiza semnalele trimise de organism. Acestia au fost complet constienti de situatie si au ales sa nu reactioneze. Exact acelasi studiu a fost repetat pe oameni simpli, alesi aleatoriu. Cei cu rezistenta mai mica la stres au avut rezultate diferite - mastile pe care trebuiau sa le poarte ii sufocau. De fiecare data cand nu puteau respira, nivelul de stres crestea tot mai mult. 

Investitia catorva minute pe zi in respiratie constienta va va ajuta sa gestionati tensiunea si stresul. Doctorul Andrew Weill recomanda metoda 4-7-8. Se inspira pana numaram la 4, respiratia se mentine 7 secunde si expiram pana numaram la 8. Luati un loc pe scaun sau intindeti-va pe podea, dupa care relaxati-va intregul corp, punand mainile pe abdomen. Inspirati puternic, apoi indepartati-va mainile, expirand. Repetati exercitiul de 5 ori. Pentru scaderea nivelului de stres, odihna este esentiala. Un numar suficient de ore de somn este unul dintre factorii principali in ceea ce priveste tensiunea arteriala.

Metode care va vor ajuta sa reduceti tensiunea:

  • Sport regulat 
  • Exercitii de yoga 
  • Relaxare 
  • Dans 
  • Ras 
  • Socializare 
  • Cantat 
  • Timp petrecut in aer liber

sursa: adevarul.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

stresul boli grave
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1651 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013144 (s)