News Flash:

Mestecatul indelung te ajuta sa slabesti

26 Noiembrie 2015
2604 Vizualizari | 0 Comentarii
"Mananca mai incet, mesteca bine!" Cati dintre noi nu au auzit in copilarie aceste povete rostite din gura parintilor nostri, in timp ce mancam pe nerasuflate. Nu degeaba spuneau asta. Numeroase studii au aratat ca exista o legatura intre comportamentul alimentar in ceea ce priveste mestecatul si inghititul rapid si luarea in greutate sau chiar obezitate.

Studiile recomanda mancatul lent

Mancatul mai lent si mestecatul mai indelungat sunt folosite ca strategie de tinere a greutatii sub control de cateva decenii. Ideea isi are originea intr-un tratat medical despre obezitate publicat in 1926.

Ultimul studiu care sa ilustreze importanta de a incetini mancatul a aparut in Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics in 2014. Cercetatorii au aratat ca ai putea consuma mai putine calorii in decursul unei mese, daca mananci mai incet.

Cat trebuie sa mesteci mancarea ca sa nu te ingrasi

In ultimii ani indemnul de a mesteca mancarea lent a devenit unul des intalnit in toate regimurile alimentare. La aceasta se adauga si recomandari tot mai specifice in aceasta privinta cum ar fi portionarea alimentelor in bucatele mici si mestecarea fiecarei imbucaturi de minim 20 de ori.

Un alt truc recomandat pentru pierderea in greutate ne indeamna sa punem jos furculita si cutitul dupa fiecare inghititura. Mesteca bine hrana, savureaz-o pe indelete si abia apoi apuca din nou furculita si cutitul pentru a-ti taia o noua bucata.
Aceste reguli contribuie la pierderea in greutate. Fiecare aliment pe care il consumam pierde o cantitate semnificativa de calorii daca este mestecat mai mult timp.

Un experiment facut in China arata ca persoanele care mesteca la fiecare inghititura de aproximativ 40 de ori, mananca cu 12% mai putina mancare decat cineva care mesteca doar de 15 ori.

Ce se intampla cand mesteci incet
Majoritatea oamenilor mesteca si inghit hrana fara a se gandi la asta - este un reflex aproape inconstient. Procesul de masticatie este de fapt un pas extrem de important in digestie, care ajuta intestinele tale sa absoarba nutrientii din particulele de hrana pe masura ce acestea trec prin corp.

Pentru a controla apetitul si a urma o alimentatie faraexcese, este necesar ca hrana sa fie mestecata incet. In momentul in care alimentele ajung in stomac bine maruntite, absorbtia vitaminelor si mineralelor se va face mai usor.

De asemenea, alimentele care sunt mestecate foarte bine se imbiba cu saliva si, potrivit cercetatorilor, saliva ajuta la decontaminarea partiala a alimentelor de bacterii protozoare prin inmuiere, la crearea unui echilibru acido-bazic ce promoveaza prevenirea cariilor si protejarea smaltului dintilor.

Cand inghiti repede mancarea, nu realizezi cu adevarat cat de mult ai mancat. Inghititurile mici si bine mestecate ne ajuta sa simtim mai bine gustul, sa savuram mancarea si sa ne simtim satui mai repede. In stomac si intestin se secreta hormonii foamei si satietatii, dar este nevoie de 10-20 de minute pentru ca senzatiile sa fie transmise la creier.

Daca mananci prea repede, poti cu usurinta sa mananci prea mult inainte ca organismul tau sa aiba vreo sansa de a semnaliza ca ai mancat destul. Acesta este un alt motiv pentru care mestecatul mai lent este o strategie eficienta de pierdere a kilogramelor.

Recomandarea finala ar fi: mestecati mai lent, vorbiti mai putin in timpul mesei si acordati atentie alimentelor pe care le introduceti in dieta.

sursa: csid.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

obezitate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1754 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021413 (s)