News Flash:

Magneziul te fereste de bolile cardiace

13 Ianuarie 2011
2769 Vizualizari | 0 Comentarii

Un studiu realizat in SUA, pe o perioada de 30 de ani arata ca magneziul previne infarctul.  

Persoanele care consuma alimente bogate in magneziu sunt protejate impotriva bolilor cardiace. Asta sustin medicii de la Universitatea Virginia din SUA, care au tinut sub observatie timp de 30 de ani 7.172 de persoane, in cadrul unui vast studiu care a avut ca scop influenta magneziului in prevenirea bolilor cardiace.

Majoritatea persoanelor au consumat in medie 268 de miligrame de magneziu zilnic. In cazul celor care consumau mai mult, respectiv între 340 si 1.200 de miligrame zilnic, s-a observat ca pericolul unor afectiuni cardiace s-a diminuat simtitor, comparativ cu persoanele care aveau o ratie de magneziu zilnica intre 50 si 190 de miligrame.

Remediu cu nuci pentru bolnavii de inima  

Magneziul si calciul sunt elemente care joaca un rol important in contractarea si relaxarea muschilor, inclusiv a celui cardiac. Numeroase studii efectuate in diferite tari aduc dovezi in sprijinul ideii ca tulburarile cardiovasculare, mai ales hipertensiunea arteriala, accidentele vasculare cerebrale si cardiace sunt mai frecvente la nivelul populatiilor care prezinta un consum scazut de magneziu si calciu.

Cercetatori din Anglia, Canada si SUA au aratat ca apa bogata in magneziu reduce mortalitatea cauzata de bolile cardiovasculare. Alte studii aduc dovezi suplimentare ca aportul de magneziu si potasiu conduce la reducerea tulburarilor de ritm cardiac.

Dovezi încurajatoare in sprijinul magneziului

Un studiu destinat prevenirii infarctului aduce dovezi incurajatoare. In cazul a 400 de persoane cu risc inalt de infarct - hipertensiune, diabet, colesterol, tabagism, alcool, obezitate - s-a diminuat pericolul infarctului printr-un regim bogat in magneziu. La grupa persoanelor care au consumat 1.142 miligrame de magneziu zilnic, s-au inregistrat mai putine stopuri cardiace decat la grupa care primise doar 418 miligrame.

Surse de magneziu

Cacaua, nucile, alunele, dar si legumele verzi, cerealele, painea integrala, legumele uscate sunt bogate in magneziu.

Stresul este un mare consumator de magneziu, iar persoanele care se afla frecvent in situatii stresante trebuie sa-si refaca permanent rezerva de magneziu.

Citeste si: 

10 alimente care fac bine inimii

Calciul in exces creste riscul unui atac de cord  
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1521 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014667 (s)