News Flash:

Lucruri pe care trebuie sa le stii daca vrei sa renunti la carne

19 Februarie 2016
1883 Vizualizari | 0 Comentarii
Tot mai multe persoane renunta la consumul de carne. Dorinta de a pierde in greutate in care dietele vegetariene sunt amintite tot mai des determina in special femeile sa elimine carnea din alimentatia zilnica. Chiar daca nu se recomanda consumul excesiv de carne, nici inlaturarea acestui produs nu este totdeauna un lucru benefic, in conditiile in care dieta vegetariana nu este una echilibrata si bogata in nutrienti. Iata care sunt plusurile dietelor vegetariene corecte, prezentate de The Independent.
1. Pierderea in greutate: O echipa de la Universitatea din Washington a realizat un studiu pentru a vedea cat de mult pierde in greutate o persoana care trece de la dieta omnivora la cea vegetariana. Rezultatele au aratat ca oamenii care au eliminat carnea din alimentatia lor zilnica au pierdut in jur de 4 kilograme, fara alte eforturi cum ar fi monitorizarea consumului de calorii sau inceperea antrenamentului fizic. Medicii avertizeaza insa ca scaderea in greutate prin eliminarea carnii nu este sanatoasa. 

Cine e mai bun la pat: vegetarianul sau carnivorul? 
2. Modificarea florei bacteriene intestinale: Toate alimentele pe care le consumam influenteaza sistemul nostru digestiv. Un studiu publicat in anul 2014 care a comparat bacteriile intestinale ale oamenilor omnivori cu cele ale vegetarienilor. Cele mai multe diferente s-au gasit intre omnivori si vegani, aceia care nu mananca nici macar un produs de origine animala. Cercetatorii au aratat ca in intestinul veganilor se gasesc mai multe bacterii benefice decat in cazul celor care consuma carne sau al vegetarienilor.
3. Vegetarienii pot dezvolta un deficit de nutrienti: O dieta vegetariana sau vegana echilibrata poate aduce necesarul de nutrienti in organism, insa este greu ca persoana respectiva sa asimileze fier, vitamina D sau vitamina B12, care se gasesc in carne. Eliminarea carnii trebuie sa fie suplimentata de un consum mai mare de fasole si linte, nuci, fructe, legume de culoare verde inchis, cereale integrale si cereale imbunatatite cu fier. 
Vegetarienii pot lua necesarul de vitamina B12 din cerealele fortifiate si din produsele din soia, iar vitamina D se gaseste in oua, grasimi vegetale si unele tipuri de lapte. 

Cine e mai bun la pat: vegetarianul sau carnivorul? 
4. Dietele vegetariene pot scadea riscul de dezvoltare a cancerului: Unul dintre cele mai recente rapoarte ale Organizatiei Mondiale a Sanatatii a catalogat carnea procesata drept produs cancerigen, astfel ca produse precum salamul sau baconul au intrat pe aceasta lista neagra. Potrivit rezultatelor studiului OMS, citat de gandul.info, o portie de 50 de grame de carne procesata creste cu 18% riscul de dezvoltare a cancerului intestinal. 
5. De asemenea, vegetarienii au un risc mai scazut de a dezvolta afectiuni cardiovasculare: Carnea rosie sporeste riscul de dezvoltare a bolilor de inima, potrivit cercetarilor oamenilor de stiinta. Anumiti nutrienti care se gasesc in carne sunt de vina pentru aparitia bolilor cardiovasculare.  
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

carne greutate dietele vegetarien alimentatia zilnica
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1806 (s) | 34 queries | Mysql time :0.039073 (s)