News Flash:

Lucruri importante de stiut depre constipatie

27 Septembrie 2018
595 Vizualizari | 0 Comentarii

Constipatia este considerata un subiect tabu. Desi sunt putini aceia care indraznesc sa vorbeasca despre aceasta problema, constipatia afecteaza aproximativ un sfert din populatia generala. Majoritatea sunt femei (80%) si persoane in vârsta. insa toti cei care sufera in mod frecvent sau ocazional de constipatie stiu cât de chinuitoare este aceasta tulburare, care poate deregla intreaga sanatate a organismului. Vorbim despre tulburari metabolice, stare de disconfort si iritare, anxietate, lipsa energiei, autointoxicarea organismului, leziuni hemoroidale. Cu toate acestea, multe persoane prefera sa sufere in tacere sau recurg la solutii care actioneaza pe moment, dar pe termen lung deregleaza si mai mult intestinul. Prin intermediul celor 10 intrebari si raspunsuri iti facem cunoscute informatii esentiale despre cum poti invinge constipatia.

Constipatia nu este o boala in sine, ci un simptom. Exista tot felul de pareri false despre ceea ce inseamna un tranzit intestinal normal. Una dintre ele se refera la faptul ca ar fi normal sa avem un scaun intestinal (evacuarea continutului intestinal) pe zi. Medicii spun insa ca frecventa scaunelor intestinale variaza in cazul persoanelor sanatoase de la 3 pe zi la 3 pe saptamâna. Se poate vorbi despre constipatie când intervalul dintre scaune depaseste 3 zile ori, pe durata mai multor saptamâni. Aceasta este constipatia cronica, responsabila de numeroase neplaceri si probleme de sanatate.

Femeile sunt mai supuse riscului de a suferi de constipatie ca urmare a modificarilor hormonale si a fiziologiei tractului digestiv. stiati ca proportional cu greutatea corporala si dimensiunea stomacului, colonul femeilor este comparabil cu cel al barbatilor? Aceasta ar fi una din explicatiile pentru care constipatia apare frecvent in rândul femeilor.
Sarcina predispune la constipatie, mai ales in trimestrele II si III. Din cauza furtunii hormonale si a presiunii uterului asupra colonului, motilitatea intestinala se reduce, fenomen care predispune la constipatie.

Doua mecanisme stau la baza constipatiei: Motilitate intestinala redusa: tranzitul este lent din cauza faptului ca intestinul se contracta putin sau deloc; continut intestinal uscat: peretele intestinal are, printre alte functii, si aceea de a absorbi apa prezenta in materiile fecale. in absenta hidratarii normale si suficiente, aceasta reabsorbtie a apei din intestinul gros conduce la formarea unui continut intestinal greu de eliminat din cauza uscaciunii si consistentei tari.

Constipatia poate fi: -ocazionala: este cauzata de schimbari in obiceiurile zilnice (plecarea in vacanta sau intr-o calatorie, modificarea regimului alimentar, stres) sau de amânarea nevoii de a merge la toaleta; - brusca: apare fara o cauza aparenta si necesita consultarea de urgenta a unui medic fiindca poate fi simptomul unei boli grave; - cronica: este provocata de un stil de viata dezechilibrat – sedentarism, alimentatie dezechilibrata, din care lipsesc fibrele, consumul insuficient de apa. De mentionat ca unele medicamente contra bolii Parkinson, antidepresive, antihipertensive pot favoriza de asemenea constipatia.

Ce alimente trebuie evitate? in fruntea listei se afla fainoasele (paste, orez, cartofi), dar si consumul de carne si grasimi de origine animala trebuie evitat. in cazul celor care suferi de balonari si crampe abdominale sunt de evitat leguminoasele (fasole alba, linte) si legumele cu tendinta de fermentare (varza).

Ce alimente favorizeaza tranzitul intestinal? Pe primul loc se afla alimentele bogate in fibre, precum legumele verzi, fructele proaspete sau uscate, cereale integrale, seminte de in. Un truc: curatati cât mai putin posibil legumele deoarece in coaja se gasesc cele mai multe fibre. Atentie totusi sa nu cadeti in extrema cealalta. Un exces de fibre provoaca balonare si flatulenta.
De ce fibre? Fiindca ele isi maresc volumul in intestin, accelerând tranzitul intestinal si stimulând contractiile colonului. Daca ai nevoie de un supliment cu fibre, alege ColonHelp – detoxifiant si reglator intestinal 100% natural, pe baza de psyllium si seminte de in, alaturi de oregano, chimen, coriandru, patrunjel si argila.

Persoanele care sufera de constipatie se plâng cel mai frecvent de disconfort digestiv, senzatie de greutate in abdomen, balonare, crampe intestinale. Din cauza presiunii crescute la nivelul colonului, constipatia favorizeaza in acelasi timp aparitia hemoroizilor. Pe de alta parte, scaunele tari si greu de eliminat pot antrena fisuri anale. in cazul persoanelor imobilizate la pat, constipatia poate deveni un pericol amenintator de viata prin provocarea unei ocluzii intestinale.

Constipatia pe durata unor ani buni de viata reprezinta cauza din spatele sindromului de oboseala cronica, caracterizat adesea de ameteli, dureri de cap, lipsa de energie, anxietate, insomnie. Desi in multe cazuri digestia lenta se asociaza cu obezitate, exista persoane care din cauza constipatiei cronice se confrunta cu scaderea poftei de mâncare, greata, varsaturi, pierdere in greutate. Indiferent de situatie, este indicat un consult de medical pentru un diagnostic si tratament corect.

De ce sunt necesare investigatii suplimentare? Daca nu scapati de constipatie dupa suplimentarea aportului de fibre si a cantitatii de apa, adresati-va unui medic gastroenterolog pentru a investiga urmatoarele suspiciuni grave: tumori obstructive la nivelul colonului, mai ales când constipatia este insotita de pierdere in greutate, anemie, prezenta de sânge in scaun; diverticuloza; sindromul colonului iritabil; boala Hirschprung, o boala rara ce are printre simptome si constipatia.

Laxativele pot fi utilizate numai ocazional, când continutul intestinal nu poate fi evacuat nici dupa incercarea altor metode. Laxativele nu reprezinta solutia de tratare a constipatiei pe termen lung. Aceste produse au efecte daunatoare asupra intestinului, irita mucoasa intestinala si creeaza dependenta. Cu cât veti apela mai mult la laxative, cu atât colonul devine mai lenes, obisnuindu-se cu tratamentul.

Masuri recomandate zi de zi pentru a preveni constipatia: Beti intre 1,5 si 2 litri de apa (8 pahare) pe zi, in afara altor lichide precum ceai, cafea, suc de fructe; Faceti miscare: mers pe jos sau pe bicicleta, alte activitati care pun la lucru muschii abdominali; 
Respectati orarul celor 3 mese pe zi si 1-2 gustari;  Includeti la fiecare masa surse de fibre naturale: fructe, legume, cereale integrale;  Evitati mâncatul pe fuga sau in fata calculatorului; Mergeti la toaleta atunci când simtiti nevoia! Abtinerea duce la blocarea tranzitului intestinal; Limitati factorii de stres si presiunea psihica; 
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

constipatie tranzit intestine flora intestinala fibre legume cereale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1684 (s) | 23 queries | Mysql time :0.016489 (s)