News Flash:

Lista alimentelor care potolesc rapid foamea

9 August 2018
13991 Vizualizari | 0 Comentarii

Nutritionistii sustin ca putem vorbi de doua tipuri de foame: cea fizica si cea emotionala. Foamea fizica apare atunci cand stomacul transmite un semnal creierului, cand cere cu insistenta hrana de care are nevoie pentru a functiona normal. Foamea emotionala, pe fond de stres, deprimare, fericire, plictiseala sau suparare nu transmite semnale sonore, nu are simptome fizice, dar uneori poate fi mai lacoma decat foamea fizica. Si, fara sa-ti dai seama, te poti trezi mancand nemasurat dulciuri, friptura sau alte alimente aflate la indemana si pe care, de regula, le consumi ponderat.

Excesul face rau nu numai siluetei ci si sanatatii. Pentru a preveni surplusul de kilograme, medicii ne sfatuiesc sa respectam orarul meselor, sa nu lasam stomacul sa tipe de foame si sa tinem cont ca exista si mici gustari care ne potolesc pofta de mancare. De asemenea, unele alimente va pot taia rapid foamea. Iata cateva:

Oul - Este un aliment satios si echilibrat din punct de vedere nutritiv. Fiert tare, ca pentru salata, nu este nici prea placut si nici gustos, mai curand innecacios dar, cu putina branza si o felie de paine potoleste foamea pentru cateva ore. Banana - Este un fruct consistent si bogat in glucide. Taie repede senzatia de foame deoarece scade glicemia din sange. Una, doua banane dimineata, pot tine loc de mic dejun. Dupa orele de antrenamet, sportivilor li se dau banane pentru refacerea stocului de potasiu. Una, doua banane sunt indicate si dupa un efort intelectual de mai lunga durata. Un grepfruit sau un pahar de suc de citrice, preparat in casa, poate de asemenea amana foamea chiar si cu doua, trei ore prin aportul de vitamine si minerale pe care-l aduc organismului.

Iaurtul - Potoleste imediat senzatia de foame, fiind deosebit de hranitor. Datorita enzimelor si fermentilor pe care-i contine, substantele nutritive din iaurt sunt imediat absorbite de organism. Ca sa fiti siguri pe ceea ce mancati, preparati-va iaurtul in casa. Este cel mai bun si cel mai sanatos. Orezul - Este bogat in fibre, se umfla si la fiert, dar si in stomac si regleaza senzatia de foame. Se recomanda un pahar de apa inainte de masa si unul dupa, de fiecare data cand se mananca orez.




  

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

foame emotionala alimente iaurt banana
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1779 (s) | 34 queries | Mysql time :0.024722 (s)