News Flash:

Lipsa miscarii, excesul de fructoza si dereglarile hormonale neglijate, cei mai mari dusmani ai slabirii

18 Iulie 2013
2307 Vizualizari | 0 Comentarii

Prea putine grasimi sanatoase

Recomandarile actuale ale specialistilor în nutritie sunt reducerea cantitatii de carbohidrati de la 50%, cum se obisnuia, pana la 20%-30%. Practic, cantitatea de carbohidrati trebuie sa se încadreze între 30 g si 150 g pe zi, în functie de efortul fizic depus.
în compensatie, trebuie sa crestem aportul de grasimi sanatoase, cum ar fi cele provenite din avocado, ulei de cocos, galbenus de ou, ulei de masline, nuci, migdale, dar si peste, pana la aproximativ 50%-70% din alimentatie. In plus, acizii grasi esentiali omega 3 si 6 sunt foarte importanti pentru sanatatea sistemului nervos si cardiovascular si nu pot fi sintetizati de corp, asa ca le luam din sursele enumerate mai sus. Cercetarile actuale demonstreaza ca acizii grasi esentiali pot influenta în bine apetitul nostru si ne determina sa mancam mai putin.

Xenoestrogenii

Desi controversata, teoria imixtiunii chimicalelor în procesele nostre metabolice se verifica la persoanele care respecta un regim alimentar echilibrat, fac miscare, însa nu reusesc sa scape de excesul de grasime si retin usor apa.
Xenoestrogenii, hormonii straini corpului nostru se gasesc în plastic, fertilizatori, detergenti si cosmetice îngrasa. Cand patrund în organismul nostru, xenoestrogenii influenteaza mecanismele prin care corpul metabolizeaza anumite elemente si favorizeaza înmultirea celulelor de grasime (hiperplazie), carora le sporesc si capacitatea de a acumula grasime (hipertrofie).
Foarte multe cercetari leaga cel mai comun estrogen sintetic, bisfenolul A (BPA) de obezitate, continut  de majoritatea ambalajelor de plastic.

Dereglari hormonale neglijate

Tulburarile hormonale nedepistate si neglijate determina cresterea în greutate în cerc vicios, fiindca întretin si determina dereglarile metabolice. Sindromul polichistic ovarian, hipotiroidismul sau rezistenta la insulina pot fi cateva motive de dereglare a greutatii, chiar daca practici sport si te îngrijesti de alegerea hranei de zi cu zi. Este adevarat ca în cazul rezistentei la insulina, primul pas este tot o dieta, însa poate ca nu tii dieta potrivita.
Multe asa-zise cure de detoxifiere se bazeaza pe multe sucuri de fructe, ceea ce înseamna o infuzie de fructoza, ce agraveaza rezistenta la insulina, de exemplu. Cresterea aportului proteic si a grasimilor sanatoase, poate reprezenta o abordare mai sanatoasa în cazul acestor persoane.

Lipsa miscarii

Poate ca asa o fi si pe la altii. Comoditatea însa face legea în multe dintre garsonierele si apartamentele autohtone, cu vedere la alte peisaje urbane. si cel putin un lucru e sigur: pe la noi, liftul executa cea mai mare norma de exercitiu fizic, pe cap de locatar "de scara".
Comoditatea aceasta merge de multe ori si mana în mana cu credulitatea: multi romani se lasa amagiti în ziua de azi de promisiunile medicamentelor miraculoase. însa daca vrei cu adevarat sa scapi de kilogramele în plus, dar sa ai o postura frumoasa, musculatura tonica si piele impecabila, trebuie sa faci miscare!
Este imposibil sa nu gasesti 30 de minute pe zi care înseamna pe langa beneficiu pentru sanatate, un prilej excelent de a-ti "clati" mintea de noxele informationale, de a fugi de framantarile de zi cu zi.

Sport prost ales

In cea de a doua faza, dusmanul slabirii unui exces mai mic îl reprezinta un sport prost ales. în ziua azi, cand în Occident aproape toti adultii fac miscare, alegerea tipului sport este disecata si analizata pe toate partile. Nu întotdeauna alergatul pe banda reprezinta alegerea perfecta, daca vrei sa ai o musculatura frumos reliefata, de exemplu.

Sfatuieste-te cu un antrenor personal cu privire la tipul de sport care ti se potriveste cel mai bine si nu îl mai abandona! Din punctul meu de vedere, pentru femei, yoga, înotul si pilatesul reprezinta cele mai potrivite forme de sport a la longue, întretinand nu numai silueta si postura, dar si musculatura abdominala si implicit, sanatatea viscerala.

Excesul de fructoza

Consumul de fructoza si zaharuri ascunse reprezinta cel mai mare dusman al slabirii, iar greutatea în exces este rezultatul unei alimentatii necorespunzatoare, nu neaparat rezultatul unui consum prea mare de calorii, ci mai degraba a originii necorespunzatoare a acestora.
Conform cercetarilor, fructoza activeaza o enzima esentiala, fructokinaza, care activeaza o alta enzima ce determina celulele sa acumuleze grasime. Atunci cand aceasta enzima este blocata, grasimea nu poate fi depozitata în celule. în schimb, atunci cand consumam zahar, prea multi carbohidrati si amidon, declansezi o cascada de reactii chimice în organismul tau, favorabila cresterii în greutate. In timp, acestea duc la obezitate abdominala, reducerea colesterolului bun HDL si cresterea celui daunator, LDL, un nivel crescut al trigliceridelor, al glicemiei si o presiune arteriala mare.

Atunci cand vorbim despre carbohidrati daunatori, ne referim doar la cereale si zahar, fainoase diverse, produse ambalate, bogate în carbohidrati, îndulcite, cu adaos de fructoza, sirop de porumb, si nu la carbohidratii vegetali din legume si fructe.
Citeste etichetele tuturor produselor pe care le cumperi si consuma-le cu masura pe cele care contin: sirop de porumb, sucroza, glucoza, maltoza, fructoza, sirop de artar, melasa, miere, concentrat din suc de fruct. Un aport ridicat de carbohidrati creste si nivelul insulinei, ceea ce împiedica eliminarea grasimii. Fructoza nu suprima grelina (hormonul foamei) si nici nu stimuleaza leptina (hormonul de satietate).

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

slabire dereglari hormonale lipsa miscarii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2069 (s) | 34 queries | Mysql time :0.065937 (s)