News Flash:

Lipsa de vitamine si minerale provoaca depresie!

22 Februarie 2017
1525 Vizualizari | 0 Comentarii
vitamine si minerale
Majoritatea psihologilor si psihiatrilor cauta sa discearna evenimentele care au condus la aparitia depresiei si prescriu liste lungi de medicamente care sa amelioreze conditia pacientilor. Putini dintre ei accentueaza insa si importanta unei alimentatii echilibrate, care sa hraneasca nu doar trupul, ci si mintea.
Creierul guverneaza activitatea trupului nostru, dar are nevoie de nutrienti pentru a se descurca excelent. Nutrienti pe care nu ii primeste din escapadele noastre la un fast-food delicios, dar complet nesanatos, sau din aventurile cu pungi de chipsuri si felii decadente de pizza. Atat sinteza si functionarea neurotransmitatorilor (aminele biogene: serotonina, dopamina si norepinefrina, responsabile cu sanatatea mintala), cat si controlul inflamatiilor sunt determinate de ceea ce includem zilnic in alimentatia noastra. Esti ceea ce mananci, cu alte cuvinte!
Este important insa de specificat faptul ca medicatia in tratarea formelor de depresie este in continuare esentiala, dar trebuie insotita, pentru rezultate pozitive, si de o alimentatie echilibrata. Descopera alaturi de noi care sunt nutrientii cu un impact urias in sanatatea mintala, al caror deficit poate cauza, printre alte boli, si depresia!
Grasimi Omega-3
Nu te simti mai binedispusa dupa ce ai savurat o portie suculenta de somon, doar pentru ca papilele ti-au fost rasfatate de un gust extraordinar, ci si pentru ca grasimile Omega continute imbunatatesc functionarea neuronilor si reduc inflamatia din corp, luptand astfel impotriva depresiei. Pe langa somon, poti obtine grasimile Omega-3 din alte sortimente de peste gras, oua si suplimente.
Iodina
Necesara pentru functionarea tiroidei si obligatorie astfel pentru un metabolism echilibrat, iodina este din ce in ce mai putin prezenta in alimentatia noastra, ceea ce cauzeaza deficite destul de grave. Surse bogate in iodina sunt iarba de mare, codul si sarea iodata, dar o poti absorbi si din lapte, iaurt sau oua.
Seleniu
Precum iodina, si seleniul este absolut necesar unei tiroide sanatoase, regland metabolismul. Acest mineral se dovedeste insa util si in producerea unuia dintre cei mai importanti antioxidanti din corp, glutationul, responsabil cu reducerea nivelului de inflamare din creier si, prin urmare, cu lupta impotriva depresiei. Introdu in alimentatie nuci, peste, ficat, pui si creveti.
Zincul
Peste 250 de reactii biochimice desfasurate in organism: asa arata misiunea pe care zincul si-o asuma. Mineralul se implica in sinteza si functionarea neurotransmitatorilor, dar si in intarirea sistemului imunitar si in imbunatatirea digestiei, un aspect extrem de important, dat fiind faptul ca circa 90% din serotonina si 50/% din dopamina sunt produse in intestinul subtire. Ai nevoie de o alimentatie bogata in peste, scoici, crabi, carne rosie, pui, legume, caju sau suplimente de calitate.
Magneziu
Magneziul, la fel ca „fratele” sau zincul, este implicat in aproximativ 300 de reactii in organism, reducand presiunea sangelui, intarind oasele si dintii, diminuand anxietatea si contribuind la producerea nepretuitilor neurotransmitatori. Nu uita de nuci, seminte, legume de culoare verde inchis, cereale integrale si ciocolata neagra, toate surse extrem de importante de magneziu.
Fier
Femeile sunt mai predispuse decat barbatii la deficitul de fier din organism, din cauza menstruatiei. Iar lipsa de fier antreneaza, la randul ei, oboseala, iritabilitate, lipsa de motivare, apatie, pierderi de memorie, si, in cele din urma, chiar si depresie. Adauga in alimentatie carne rosie, pui, oua si scoici, dar nu uita nici de vitamina C, care ajuta la absorbtia fierului.
Vitamina C
Daca tot am vorbit despre unul dintre cei mai importanti nutrienti, sa ii si omagiem realizarile! Deficienta de vitamina C conduce la o functionare slaba a sistemului imunitar, dar are efect si asupra sanatatii mintale. Asa ne explicam de ce ne simtim mai revigorate dupa un pahar cu suc de portocale. Nu respinge insa nici consumul de kiwi si fructele de padure!
Vitamina D
Nu degeaba te simti mai fericita atunci cand stai la soare! Sinteza vitaminei D este accelerata sub razele binefacatoare, dar ea poate fi obtinuta si consumand somon, sardine, hering si oua. Vitamina D este vitala, deficitul sau fiind asociat nu doar cu risc crescut de depresie, dar si cu anxietate si dementa.
Vitamina B
Grupul select al vitaminelor B este un combatant eficace impotriva depresiei. Vitamina B12 sustine masa cerebrala si previne contractarea creierului, despre care unii specialisti considera ca este o cauza a dementei. Mai departe, vitaminele B, B6 si B3 continua munca acesteia, dar important este si acidul folic, care scade nivelurile aminoacidului homocisteina, ce pot creste riscul aparitiei depresiei. Cerealele integrale, nucile si semintele, legumele verde inchis si carnea te pot ajuta sa multiplici rezervele de vitamine din complexul B ale organismului.
sursa: divahair.ro

aparitia depresiei medicamente grasimi omega-3 iodina seleniu zincul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1713 (s) | 34 queries | Mysql time :0.028002 (s)