Leziunile cerebrale, reduse cu ajutorul unei molecule care face conexiunea intre neuroni

18 Mai 2011
1956 Vizualizari | 0 Comentarii

Cercetatorii au identificat in creier o molecula protectoare care, atunci cand este utilizata artificial, poate diminua impactul leziunilor cerebrale, precum cele provocate de atacurile cerebrale sau Alzheimer.

Descoperirea a fost facuta publica la inceputul saptamanii, in The Journal of Physiology si deschide noi orizonturi in privinta dezvoltarii unor forme artificiale de tratament, oferind astfel "neuroprotectie" celor care au suferit traume cerebrale.

"Cand tesutul cerebral este lezat, celulele continua adeseori sa moara, dupa oprirea stimulilor initiali. Prin urmare, e important sa gasim o cale de a opri aceasta cascada a mortii celulelor", a declarat dr. Igor Medina, cel care a condus studiul, din cadrul Universitatii Mediterranee.

KCC2 este cunoscut ca un "transportator al membranei neuronale" si joaca un rol important in reglarea cresterii celulelor creierului si a conexiunii lor cu alti neuroni. Cercetarile precedente au aratat ca nivelul de KCC2 scade drastic dupa ce creierul a suferit o trauma.

molecula protectoare traume cerebrale kcc2