News Flash:

Legumele si fructele rosii iti pastreaza inima sanatoasa. Vezi si ce alte proprietati au vegetalele in functie de culoarea predominanta

30 Iunie 2011
5398 Vizualizari | 0 Comentarii

Este esential sa consumam zilnic minim cinci portii de fructe si legume de diverse culori pentru a ne pastra sanatatea. Aceste alimente asigura necesarul de vitamine, minerale, fibre si alti nutrienti esentiali pentru o buna functionare a organismului. Efectele terapeutice variaza in functie de culoarea acestor alimente. De exemplu, legumele si fructele rosii sunt benefice in special inimii, iar cele albastru-violet ajuta mai ales creierul. Iata si ce alte proprietati terapeutice au legumele si fructele, in functie de culoarea acestora:

1. Fructele si legumele de culoare alba, cafenie si maro
Specialistii recomanda consumul zilnic de fructe si legume de culoare alba, cafenie si maro precum: curmale, stafide, conopida, usturoi, ceapa, ciuperci, cartofi albi, gulii, pastarnac si ghimbir, pentru ca:

- iti mentin nivelul colesterolului in limite normale;
- reduc riscul aparitiei cancerului;
- previn aparitia bolilor sistemului cardio-vascular.

2. Fructele si legumele de culoare galbena si portocalie
Vegetale precum portocale, grapefruit, mandarine, clementine, lamai, mango, papaya, fructul pasiunii, ananas, nectarine, piersici, caise, mere galbene, pere galbene, pepene galben, kiwi galben, morcov, dovleac, porumb, cartofi (dulci), fasole galbena, rosii galbene, ardei galben contin substante antioxidante precum vitamina C, caroteni si flavonoide. Consumand zilnic fructe si legume galbene si portocalii:  

- reduci riscul aparitiei cancerului;
- previi aparitia bolilor cardio-vasculare si a problemelor legate de vedere;
- iti intaresti sistemul imunitar.

3. Fructele si legumele de culoare rosie
Fructele si legumele de culoare rosie precum: cirese, merisoare, mere rosii, struguri rosii, pere rosii, pepene rosu, portocale rosii, grapefruit roz, rodii, zmeura, capsuni, tomate, cartofi rosii, ridichi, varza rosie, ceapa rosie, ardei rosii, gogosari si sfecla rosie contin licopen - substanta care reduce riscul aparitiei unor forme de cancer, in special cancerulul de prostata, si antociani - substante care au propietatea de a mentine sanatatea vaselor sanguine. Consumand astfel de vegetale vei avea: 

- o inima sanatoasa;
- memorie buna;
- risc scazut de cancer.

4. Fructele si legumele de culoare verde
Consuma zilnci vegetale precum: mere verzi, pere verzi, struguri verzi, kiwi, lamai verzi, avocado, varza chinezeasca, varza de Bruxelles, castraveti, salata verde, ceapa verde, ardei verzi, broccoli, spanac, bame, sparanghel, telina, fasole verde, mazare, dovlecei, anghinare, praz pentru ca sunt bogate in indoli si luteina - substante antioxidante care ajuta la mentinerea sanatatii vederii. Consumand fructe si legume verzi vei avea: 

- o vedere buna;
- oase si dinti sanatosi;
- risc scazut de cancer.

5. Fructele si legumele de culoare albastru/violet
Include in dieta ta alimente precum mure, afine, coacaze, smochine, prune, struguri negri, sfecla, vinete, varza si andive pentru ca sunt o sursa de fenoli si antociani - substante cunoscute pentru proprietatile lor antioxidante si cu efect anti-imbatranire. Consumand fructe si legume albastru/violet vei avea:  

- o buna memorie;
- influenta benefica asupra tractului urinar;
- risc scazut de cancer.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1536 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020496 (s)