News Flash:

Leguma pe care o consumam toti si care este asociata cu cresterea tensiunii arteriale

24 Februarie 2018
1580 Vizualizari | 1 Comentarii

Cartofii sunt populari in intreaga lume pentru ca au un pret redus si sunt extrem de versatili, dar persoanele care consuma in cantitati prea mari - indiferent daca aleg sa ii fiarba, sa ii prajeasca, sa ii faca la cuptor sau piure - sunt mai predispuse sa dezvolte hipertensiune arteriala.

Potrivit ultimelor studii ale cercetatorilor de la Harvard, consumul a patru sau mai multe portii de cartofi este asociat cu un risc mai ridicat de tensiune arteriala - 11% in cazul cartofilor copti sau fierti si 17% in cazul celor prajiti - fata de situatia in care nu se consuma cartofi decat o data sau de doua ori pe luna.

Cartoful, medicamentul din bucataria ta! Iata ce afectiuni trateaza!

Pentru studiu, dr. Lea Borgi si colegii sai au observat mai mult de 187.000 de barbati si femei, care au participat la trei studii majore pe continentul nord-american, timp de circa 20 de ani, informeaza webmd.com. In toata aceasta perioada, participantii au raspuns la chestionare referitoare la dieta lor. Nicio persoana din cele implicate nu se confrunta cu problema tensiunii arteriale ridicate la inceputul cercetarii.

Cartofii sunt unul din acele alimente cu index glicemic ridicat, spre deosebire de celelalte vegetale si de aceea pot declansa o crestere brusca a nivelului de zahar din sange.

Coordonatoarea cercetarii, dr. Borgi, a tinut sa mentioneze ca studiul nu a demonstrat ca hipertensiunea arteriala este cauzata de consumul excesiv de cartofi, ci doar ca poate exista o asociere.

Recomandarea lor a fost totusi aceea de a se inlocui, pe cat posibil, cartoful cu orice alta leguma sau leguminoasa pentru a scadea riscul de a dezvolta hipertensiune arteriala.

Samantha Heller, profesor si expert in nutritie clinic la New York University, a oferit un punct de vedere distinct, sugerand ca rezultatul obtinut de colegii sai de la Harvard ar putea fi pus pe seama celorlalte alimente cu care sunt serviti cartofii, ca de exemplu smantana si baconul.

"Cartofii au fost un aliment de baza timp de sute sau mii de ani, inainte ca tensiunea arteriala sa constituie o problema majora, asa cum se intampla in prezent".

Cartofii nu ingrasa, ba chiar te ajuta sa slabesti daca stii cum sa-i prepari

Cum puteti asocia cartoful intr-o dieta echilibrata
Cartoful este o sursa important de vitamina C, potasiu, minerale si fibre, dar problema e ca majoritatea oamenilor ii consuma cu o cantitate generoasa de sare, plini de unt , smantana, branza. In anumite conditii, cartofii pot face parte dintr-o dieta echilibrata.

"Puteti sa ii serviti cu ulei de masline, sa faceti un piure cu lapte cu continut scazut de grasimi si sa adaugati diferite ierburi si condimente. Important este sa acordati atentie dimensiunilor portiilor. Nu consumati in fiecare zi cartofi, alternati-i cu orez brun sau paste integrale si nu uitati ca alimentele atat de bogate in carbohidrati ar trebui sa reprezinte doar un sfert din farfurie.", a explicat Samantha Heller.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cartofii hipertensiune arteriala
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Dorina  | #8187
Cel mai bun program acum! E bine sa te alaturi si tu cu incredere acum celui mai revolutionar si mai nou program prin care, cu o munca deosebit de interesanta, poti avea multumirea de a-ti completa stand acasa castigurile lunare. Aici nu se cere experienta sau vechime, ci numai ambitie si vointa de a-ti construi un viitor mai bun. Cere acum mai multe informatii la adresa de email: cochintudorina@yahoo.com
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1725 (s) | 23 queries | Mysql time :0.030453 (s)