News Flash:

Invata sa-ti detoxifici corect orgnismul. 3 pasi esentiali pentru a scapa de toxine

24 Martie 2011
4250 Vizualizari | 0 Comentarii

Oboseala nejustificata, insomnia, durerile de cap, anxietatea, constipatia, balonarea, celulita, acneea, parul si pielea lipsite de stralucire sunt cateva dintre semnalele prin care corpul ne anunta ca are nevoie de o detoxifiere.

Organismul nostru este bombardat de toxine, sursele fiind extrem de variate, de la E-urile din alimentatie, pesticidele din legume si fructe,  hormonii din carne, apa de la robinet pana la vasele din bucatarie (aluminiu, caserole din plastic), medicamentele si substantele poluante din mediul inconjurator.

"Organismul uman dispune de mecanisme naturale de detoxifiere: colonul, plamanii, ficatul, rinichii si pielea, insa acestea sunt depasite de cantitatea de toxine. In mod normal, omul in perioada sa de vanator-culegator nu avea nevoie de stimularea detoxifierii, aceasta facandu-se in mod natural, deoarece alimentele si mediul inconjurator nu erau poluate si dieta era naturala. De aceea, astazi omul trebuie sa sustina sistemul de detoxifiere. Daca acest sistem sa infunda cu resturi alimentare, toxinele neeliminate sunt repuse in circulatie in organism", explica prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare. Iata cativa pasi esentiali pentru detoxificarea corecta a organismului:

1. Detoxifierea incepe in colon.
Sanatatea incepe din colon, sustin medicii, ceea ce inseamna ca procesul de detoxifiere trebuie sa inceapa cu acest organ. In acest sens, alimentatia trebuie sa se bazeze indeosebi pe cereale, fructe si legume, deoarece contin fibre alimentare ce stimuleaza tranzitul intestinal.

"Fibrele stimuleaza tranzitul intestinal si asigura o detoxifiere fiziologica a organismului. Ele au capacitate mare de retinere a apei. Ele se umfla cu apa, retinand o data cu apa si substantele toxice din tubul digestiv care apoi sunt eliminate prin fecale. Odata consumate, fibrele interactioneaza cu asimilarea grasimilor si zaharului la nivel intestinal, reducand nivelul colesterolului si al glicemiei. Ele confera senzatia de satietate rapid, cu un aport minim de calorii. De aceea, sunt recomandate in curele de slabire si pentru prevenirea obezitatii",explica prof. dr. Mencinicopschi.

Alimentele bogate in fibre sunt: cerealele integrale, nuca de cocos, drojdia, fasole alba uscata, smochine uscate, germenii de grau, prunele uscate, faina de secara, migdalele dulci, lintea uscata, faina de soia, susanul, semintele de in si psyllium, nucile de Brazilia, curmalele uscate, arahidele, zmeura, murele, fulgii de ovaz, patrunjelul crud, nucile si alunele. Daca alegeti fibrele nu uitati de apa, minum doi litri pe zi.

O astfel de alimentatie are si rolul de a tonifia muschii intestinali si de a reda mucoasei capacitatea de fermentare si de asimilare a substantelor nutritive. Aceasta deoarece, in timp, medicamentele, alimentele nesanatoase si stresul distrug microflora intestinala. Prin urmare, metabolismul se deregleaza si apare disbacterioza (dereglarea echilibrului florei intestinale).

Un remediu eficient impotriva disbacteriozei este usturoiul (o sursa esentiala de bacterii „bune"). In acest sens, timp de doua saptamani, se vor administra câte doi câtei de usturoi cu o ora inainte de micul dejun si cu doua ore inainte de cina. Potrivit medicilor, un indiciu al „tratarii" disbacteriozei este disparitia senzatiei de balonare de dupa masa.

2. Detoxifierea continua cu ficatul.
Sanatatea intregului organism este  influentata de sanatatea si bunastarea ficatului. Detoxifierea ficatului completeaza procesul de eliminare a toxinelor din corp. „Toxinele din colon trec prin peretele intestinal si ajung in sange. Iar ficatul trebuie sa curete acest sange. Insa un exces de toxine in sange nu face decat sa sporeasca oboseala ficatului si, astfel, acesta nu mai reuseste sa faca fata solicitarilor. Prin urmare, sangele nepurificat ajunge in circulatia generala", explica prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi. De aceea, cel mai bine este ca detoxifierea ficatului sa-i urmeze celei de la nivelul colonului. Pe langa fibre, de ajutor sunt si ceaiurile din plante precum armurariu, brusture si papadie, dar si sucul de sfecla si ridiche neagra.  

Medicii recomanda ca detoxifierea ficatului sa coincida cu posturile, deoarece in timpul curatarii sunt interzise carnea si laptele.

3. Si rinichii au nevoie de detoxifiere.
Rinchii au capacitatea de a filtra circa 150 de litri de sange, in 24 de ore. De asemenea, filtreaza toate fluidele din organism, inlaturand excesul de apa si rezidurile produse de reactiile chimice ale organismului. Ei pot sa elimine cam 6-8 cani de lichid pe zi, incluzand atat lichidele care se afla in corp cat si lichidele baute de tine in timpul acelei zile. De aceea, daca bei prea mult poate sa fie la fel de nesanatos ca si atunci cand bei prea putin. 

Pentru curatarea rinichilor se recomanda minimum doi litri de apa pe zi si diuretice naturale, precum fructe, legume si diferite plante (matase de porumb, urzica, coada calului, dragaica, iarba neagra etc.), in unele cazuri doar cu indicatie medicala. 

Curatarea organismului prin cure de detoxifiere se face doar cu recomandare medicala in cazul femeilor gravide, persoanelor cu maladii cronice (de exemplu, diabet zaharat, ulcer gastric, astm etc.) si al celor cu boli oncologice si infectioase (de exemplu, hepatita, tuberculoza).

Specialistii sustin ca o prima cura de detoxifiere dureaza 3 luni, apoi putem sa facem anual cate o cura de intretinere de 1-2 luni.

 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

detoxifiere disbacterioza
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1567 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020813 (s)