News Flash:

Invata sa previi sindromul de tunel carpian, afectiune frecventa la cei care folosesc calculatorul

28 Iunie 2011
3758 Vizualizari | 0 Comentarii

Sindromul de tunel carpian este o problema a mainii cauzata de fortarea in mod repetat a acesteia. Apare atunci cand tendoanele mainii si ale incheieturii sunt iritate din cauza utilizarii prelungite a articulatiei maini intr-o pozitie nefiziologica. Asa se intampla atunci cand antebratele, incheieturile si mainile sunt mentinute incorect in timpul tastarii sau folosirii mouseului.

Simptome
Tunelul carpian este o formatiune anatomica la nivelul pumnului, prin care trece un nerv foarte important, nervul median. Cand acest tunel este comprimat asupra nervului median se exercita in mod gradat presiune. Compresia nervului median produce simptome ca amorteala, durere, tremuraturi si slabiciunea musculaturii care este inervata de acest nerv. Este vorba de muschi importanti de la nivelul mainii, iar rezultatul este reprezentat de incapacitatea de efectuare a unor activitati motorii diverse, de diverse grade, in functie de severitatea compresiei.

Uneori simptomele apar imediat, in alte cazuri apar la ore distanta dupa lucrul la tastatura sau in timpul noptii. Simptomele sindromului de tunel carpian nu trebuie ignorate pentru ca pot degenera in durere severa a mainii si articulatiei si in unele cazuri poate afecta bratul, umarul si spatele.

Sfaturi pentru a preveni sindromul de tunel carpian
- Pentru a elimina tensiunea suplimentara asupra incheieturii si a mainii folositi o masa ajustabila, atat pentru monitor cat si pentru tastatura.

- Pozitionati tastatura astfel incat aceasta sa fie la nivelul cotului. Antebratele, incheieturile si mainile ar trebui sa fie drepte si paralele cu podeaua atunci cand scrieti.

- Cand simtiti ca s-a acumulat tensiune in articulatie, opriti-va din lucru si efectuati cateva miscari de flexie-extensie si de rotatie in articulatia mainii. Aceste exercitii va ajuta la relaxarea nervului afectat precum si la relaxarea intregului corp.

- Nu va odihniti incheieturile pe tastatura sau pe birou; folositi un suport capitonat care tine articulatia mai ridicata (prezenta acum la unele tastaturi ergonomice).

- In timp ce tastati sau utilizati mouseul evitati sa stati cu articulatia mainii pe marginea biroului.

- Nu apasati puternic pe taste pentru ca nu veti tasta mai repede ci doar veti irita tentoanele flexorilor.

- Luati o pauza de 15 minute la fiecare doua ore de tastat, va va ajuta sa va odihniti musculatura flexoare a antebratului si tendoanele acestor muschi, va veti putea reajusta postura si pozitia la birou.

- Cea mai buna pozitie este cea cu talpa bine sprijinita pe covor, eventual ridicata pe un postament sau o carte, pe orice credeti ca va ajuta sa aveti o distanta de cel putin 10-20 de centimetri de la podea.

- Noaptea purtati atele pentru incheietura, timp de o saptamana sau doua. Trebuie sa stiti ca atelele vor asigura cel mai bun suport numai daca incheieturile sunt drepte.

- Cat dormiti lasati mainile sa stea pe langa pat, si scuturati-le atunci cand simtiti durere.

- Alternati tratamentele cu rece si cald pentru a va ajuta sa scapati de durere si pentru a reduce inflamatia.

- Daca este necesar, luati medicamente antiinflamatorii, precum ibuprofen, dar numai dup ace v-ati consultat cu un medic.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

simptome
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1724 (s) | 34 queries | Mysql time :0.024091 (s)