News Flash:

Invata sa mananci sanatos in timpul postului

29 Februarie 2012
2497 Vizualizari | 0 Comentarii

Postul intareste si mentine sanatatea organismului prin detoxifiere. In lipsa carnii, a produselor lactate si a oualor, alimentele trebuie combinate in asa fel incat sa ofere toate substantele necesare bunei functionari a organismului.

Cei care tin post prefera sa gateasca alimente fierte excesiv sau cu adaos de ulei si bulion in loc sa apeleze la alimente mai putin preparate ce isi pastreaza calitatile nutritive. Iata cum poti manca sanatos in timpul postului:

1. Niciun pranz fara o salata
O mare parte din vitaminele din legume se pierd prin fierbere, de aceea este bine sa le consumi proaspete sau sub forma de salate. Pranzul poate fi o salata de legume consistenta, in care se amesteca rosii, ardei, castraveti, fasole, porumb si verdeata. 

2. Alege cartofi natur sau copti
Renunta la portiile uriase de cartofi prajiti peste care adaugi ketchup. Stomacul, ficatul si bila vor avea mai mult de lucru. Inlocuieste cartofii prajiti cu cartofi natur sau copti, peste care poti adauga verdeata. Cu o salata alaturi, vei avea un pranz si consistent. 

3. Renunta la produsele asa-zise de post
Multe dintre produsele alimentare au cate un echivalent vegetal: pate vegetal, cabanos vegetal, cascaval vegetal, dar toate acestea iti pot afecta sanatatea si imunitatea organismului, deoarece contin adaosuri periculoase: stabilizatori, coloranti si potentiatori de gust. 

Alimente indicate in perioada postului
Perioada de post nu trebuie sa insemne o punere la incercare a vointei, in care te abtii sa mananci ceea ce iti place, ci o perioada de curatare a organismului de toxine. O alimentatie diversificata si hranitoare pe perioada postului ar putea fi alcatuita din:

- legume: morcovi, cartofi, dovlecei, conopida, sfecla rosie, varza, telina, ardei, rosii, fasole pastai, vinete;
- legume uscate: fasole, linte, naut;
- fructe proaspete: mere, citrice, kiwi; 
- fructe uscate: prune, caise curmale, smochine, stafide;
- nuci, migdale, seminte;
- soia, porumb, ciuperci, masline;
- ceaiuri;
- ulei de masline;
- condimente naturale.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

postul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1437 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013634 (s)