News Flash:

Invata sa gatesti sanatos de la profesorul Mencinicopschi

27 Iulie 2011
3084 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca vrei sa ai certitudinea ca ceea ce gatesti contine toate vitaminele de care organismul are nevoie, dar in acelasi timp sa nu iti afecteze silueta, ai nevoie mai mult decat de ingrediente sanotoase. „Pentru un gatit sanatos si mentinerea valorii biologice a ingredientelor trebuie sa folosim instrumente adecvate si vase de gatit performante care sunt compatibile cu mancarea. Vasele de gatit de buna calitate, permit prepararea alimentelor fara grasimi", sustine prof.dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare. 

Vasele de otel inoxidabil, tigaile non-PFOA din teflon care se incalzesc rapid si uniform, pe toata suprafata, wok-urile, Steam Gourmet - aparat de gatit la aburi, sunt cateva din ustensilele utile in orice bucatarie. Metoda de gatit este cel putin la fel de importanta. Iata cateva sfaturi ale prof.dr. Mencinicopschi pentru gatitul sanatos:

 1. Тemperatura vasului nu trebuie sa depaseasca 230 grade
Daca tigaia este incalzita la peste 230 grade, centrul alimentului va depasi temperatura biologica ideala, ceea ce poate duce la formarea de legaturi moleculare intre acizii grasi, proteinele sau carbohidratii, precum si la productia de molecule - polimeri aromatici, produse inrautatite de oxidare termica. 

Aceste molecule nu se vor forma, daca consumatorul va intelege, ca este necesar sa se mentina limita de temperatura pentru tigaie, pentru ca alimentele sa-si pastreze calitatile biologice si sa fie benefice pentru sanatatea noastra. 

Tigaile dotate cu termo-spot (acel cerc rosu) sunt foarte potrivite. De regula, discul de la mijlocul tigaii se coloreaza in rosu, cand acoperirea ajunge la 180 grade, cea mai buna temperatura de gatit.

2. Asigurati-va ca vasul de gatiti are fund stabil, astfel incat energia termica sa se distribuie in mod uniform.
Folosirea intensa a tigaii precum si socurile termice repetabile duc la denaturarea vaselor de gatit, (mai ales atunci cand acestea sunt cufundate in apa rece avand inca o temperatura ridicata). Un vas de gatit cu un fund deteriorat nu mai poate fi folosit. 

Produsul alimentar are tendinta de a ramane la fundul vasului fiind in contact direct cu sursa de caldura. Prin urmare, exista pericolul de supraincalzire a produselor alimentare in anumite zone sar si la deteriorarea tigaii.

3. Evitati sa puneti prea multa grasime in timpul gatitului
Programele de sanatate si de regim recomanda scaderea consumului de grasimi. Mancarurile se vor gati cu cat mai putine grasimi sau chiar fara grasime atunci cand este posibil. O data cu scaderea cantitatii totale de grasimi, se va diminua si numarul de calorii si grasimi saturate. Multe dintre alimente au savoare si gust placut chiar daca nu se folosesc grasimi din abundenta. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

gatit sanatos
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1688 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014697 (s)