News Flash:

Invata sa alegi corect multivitaminele

21 Aprilie 2011
1549 Vizualizari | 0 Comentarii

In mod normal, o dieta sanatoasa, bogata in legume, fructe, cereal integrale, cu un continut scazut de grasimi, furnizeaza organsimului cantitatea necesara de vitamine si minerale de care organismul are nevoie. Insa, in zilele noastre, este dificil sa mananci intotdeauna sanatos. Daca la efectele negative ale regimului alimentar haotic le adaugam si stresul, inaintarea in varsta, lipsa exercitiilor fizice si poluarea, vom intelege de ce se impune sa ne fortificam organismul cu suplimente de multivitamine. Iata ce multivitamine sunt recomandate si in ce cantitate:

1. Femeile
Indiferent de varsta, femeile trebuie sa consume cel putin 1.200 mg de calciu/zi, provenite din diverse suplimente sau din alimentatie pentru a preveni fracturile. Majoritatea tabletelor de multivitamine nu ofera acest supliment in cantitatea necesara, asa ca este recomandabil sa se consume un supliment separat bazat in totalitate numai pe calciu.

Femeile mai tinere, in special cele care au o menstruatie abundenta, au nevoie de foarte mult fier (18 mg/zi). Cele care doresc sa ramana insarcinate trebuie sa consume mai mult acid folic si sa evite supradozele de vitamina A.

2. Barbatii
Barbatii trebuie sa evite tabletele de multivitamine care contin fier. S-a constatat ca o cantitate marita de fier duce la aparitia bolilor de inima. Trebuie sa fiti atenti la produsele special destinate barbatilor care fac reclama unor ingrediente precum extrasul de palmier, recomandat pentru prostata, deoarece multe dintre aceste substante sunt prezente in cantitati atat de mici incat nu confera aproape nici un beneficiu terapeutic. 

3. Persoanele trecute de 50 de ani 
Persoanele trecute de 50 de ani trebuie sa opteze pentru suplimentele care nu contin fier, deoarece acest mineral poate cauza probleme cardiace. In schimb, este chiar recomandat ca ele sa consume in cantitati mari vitaminele B6 si B12, pentru ca, din cauza varstei, pot sa intervina adesea probleme in absorbtia acestor substante nutritive.

De asemenea, persoanele varstnice trebuie sa consume zilnic calciu (1.200 mg/zi) si vitamina D (de la 400 la 600 U.I./zi) pentru a-si intari oasele.

4. Bolnavii cronic 
Persoanele care sufera de boli cronice au de obicei o pofta de mancare redusa, ceea ce poate conduce la epuizarea rezervelor de hrana. Tabletele cu formule forte sunt extrem de importante in cazul in care aceste persoane sufera din cauza unor indispozitii digestive pe termen lung sau au probleme hepatice sau calculi biliari. Este necesar sa se consulte medicul inainte de administrarea unor astfel de suplimente.

5.Vegetarienii
Persoanele vegetariene care nu consuma deloc produse de origine animala, branzeturi si oua, trebuie sa ia zilnic cel putin 100 mcg vitamina B12. Zincul, fierul si calciul sunt de asemenea minerale extrem de importante pentru vegetarieni.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1494 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013149 (s)