News Flash:

Intretinerea organismului in anotimpul rece

15 Decembrie 2011
1620 Vizualizari | 0 Comentarii

Frigul, umezeala, vremea schimbatoare sunt factori de stres importanti pentru organism care, adaugati unei stari de suprasolicitare fizica si/sau intelectuala, favorizeaza imbonavirile. Iarna creste incidenta afectiunilor respiratorii (viroze respiratorii, gripa, pneumonii etc.), iar conditiile meteo nefavorabile au un impact negativ si asupra bolnavilor de inima.

De asemenea, studiile arata ca iarna exista o predispozitie mai accentuate. Cauzele sunt diminuarea activitatii fizice, temperatura scazuta dar si o predispozitie genetic. Tinand cont de toate acestea, iata ce puteti face pentru intretinerea organismului in anotimpul rece:

1. Consumati alimente sanatoase
O alimentatie sanatoasa si echilibrata este importanta atat pentru mentinerea si intarirea sistemului imunitar, cat si pentru a preveni surplusul ponderal. In alcatuirea dietei pentru sezonul rece trebuie sa tinem seama de varsta, de activitatea desfasurata, de cat de mult timp petrecem in aer liber.

Pentru asigurarea unei nutritii echilibrate si evitarea instalarii obezitatii, necesarul caloric zilnic trebuie corelat permanent cu tipul de activitate desfasurat. Daca este vorba despre o persoana sedentara, care isi petrece majoritatea timpului in medii incalzite, atunci este de dorit sa isi mentina, pe cat posibil, dieta de vara, cu alimente usoare, multe legume si fructe, altfel, va iesi din iarna cu cateva kilograme in plus.

Lucrurile stau cu totul diferit in cazul peroanelor obligate sa stea mai multe ore la temperaturi negative. In asemenea cazuri, dieta trebuie sa fie mai bogata din punct de vedere caloric.

Consumati portocale, mandarine, grepfrut, clementine, kiwi, mere, banane, morcovi, praz, cartofi, varza, conopida etc. De asemenea, consumati zilnic o supa calda si ceaiuri, care ajuta si la prevenirea racelii. 

Si aportul de proteine de calitate superioara este important, deoarece ele cresc imunitatea prin intermediul anticorpilor. Cand expunerea la frig este prelungita, ponderea grasimilor in dieta zilnica poate sa ajunga la 30 %, ele fiind principala sursa de calorii. Sunt recomandate grasimile animale si vegetale de calitate.

2. Nu uitati de miscare  
Execitiile fizice sunt o componenta de baza a unui stil de viata sanatos. Pentru mentinerea unui tonus bun, a unei stari fizice si mentale bune trebuie sa faceti zilnic macar un set minim de exercitii de inviorare.

Un studiu efectuat in SUA a aratat ca o ora de mers sustinut intr-o zi de iarna insorita echivaleaza cu 2 ore si jumatate de activitate fizica moderata efectuata in casa.

3. Daca este necesar, luati suplimente
Suplimentele vitaminice pot fi utilizate ca adjuvant, de preferat prescrise de medicul de familie. Dintre vitamine, o contributie importanta o are vitamina C, care reduce perioada de vindecare dupa o raceala. De asemenea, vitamina A este un nutrient esential pentru mucoasa sistemului respirator, iar vitaminele din grupul B au si rol antiinflamator, ajutand la ameliorarea simptomelor infectiilor cailor respiratorii superioare.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1667 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019989 (s)