News Flash:

Insomnia poate duce la depresie. Sfaturi pentru un somn de calitate

13 Februarie 2018
352 Vizualizari | 0 Comentarii

Privarea de somn afecteaza sute de mii de romani, care inghesuie tot mai multe activitati in 24 de ore. Potrivit studiilor, in ultimele sase decenii, durata medie a somnului de care avem parte in fiecare noapte a scazut cu una-doua ore. Iar efectele se vad pe termen lung. Lipsa odihnei poate duce de la dificultate de concentrare la afectiuni mai serioase. 

  • privarea de somn afecteaza sute de mii de romani
  • lipsa somnului poate avea in spate mai multe cauze
  • depresia, anxietatea, consumul de alcool si droguri pot afecta somnul
  • tulburarile de somn pot sa apara si din cauza afectiunilor neurologice
  • lipsa odihnei poate avea urmari grave asupra psihicului
  • lipsa somnului afecteaza imunitatea, sistemele hormonal si endocrin
  • lipsa somnului scade capacitatea atentiei si a memoriei
  • disciplina somnului este esentiala pentru o odihna de calitate
  • psihologii recomanda sa fiti atenti la conditile din dormitor, orarul de somn, activitatile dinainte de somn si masa de seara
  • mare atentie la alcool si la bauturile care contin cafeina.

CAUZE

  • conditii psihologice (depresie, anxietate, consum de alcool, droguri)
  • conditii neurologice (accident vascular cerebral, dementa etc.)
  • boli somatice (cardiovasculare, renale etc)
  • tratamente farmacologice
  • munca in schimburi sau pe timp de noapte
  • calatoriile si trecerea prin diferite zone de timp.

TIPURI DE TULBURARI LEGATE DE SOMN

  • insomniile
  • hipersomniile
  • parasomniile

RISCURI SI DEZECHILIBRE PRODUSE DE ACESTE TULBURARI

Tulburarile de somn afecteaza procesele psihice, scad capacitatea de concentrare si atentia. Reactia la stimuli si capacitatea memoriei este si ea afectata de lipsa de somn, cei afectati putand de asemenea da semne de modificari bruste de dispozitie. O alta caracteristica a tulburarilor de somn o reprezinta deteriorarea capacitatii de gandire, analiza si luare de decizii.

SOLUTII

igiena si disciplina somnului: conditiile din dormitor, orarul de somn, activitatile dinainte de somn, masa de seara, etc.
stilul de viata: sport, alimentatie controlata si evitarea bauturilor cu continut de cafeina si alcool
control medical pentru depistarea si tratarea eventualelor dezechilibre organice
psihoterapie si terapie corporala.

sursa: digi24.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1541 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014601 (s)