Insectele parazite din casa ta, purtatoare de bacterii rezistente la antibiotice

13 Mai 2011

Cercetatorii canadieni au descoperit ca insectele parazite care se hranesc cu sangele oamenilor (stau in saltele, asternuturi si actioneaza mai ales noaptea) pot fi responsabile de numarul mare de cazuri de rezistenta la antibiotice.

Este o descoperire uimitoare pentru ca oamenii de stiinta credeau ca aceste insecte parazite nu sunt capabile sa raspandeasca infectii.

Studiul a fost facut intr-o zona saraca a orasului Vancouver, unde sunt problemele cu rezistenta la antibiotice si cu acest tip de insecte parazite. Medicul Marc Romney, microbiolog la St. Paul's Hospital/Providence Health Care din Vancouver, s-a hotarat sa afle daca cele doua sunt legate. Medicii au constatat ca insectele parazite sunt purtatoare a doua tipuri de bacterii rezistent la antibiotice. "Am fost surprinsi pentru ca aceste insecte nu au fost pana acum asociate cu apartia anumitor infectii la oameni", a declarat medicul Marc Romney

Oamenii de stiinta sustin ca au testat insectele parazite pentru a vedea daca pot transmite hepatite sau HIV, insa pana acum nu au o dovada in acest sens. "Poate nu pot transmite hepatita B sau HIV, insa pot fi purtatori de bacterii rezistente la antibiotice. Acesta poate fi un factor responsabil pentru cresterea numarului celor care au dezvoltat rezistenta la antibiotice", a mai explicat medicul.

insectele parazite