News Flash:

Informatii gresite despre somn pe care e timpul sa nu le mai crezi

3 Ianuarie 2014
1705 Vizualizari | 0 Comentarii
Mare parte din existenta noastra o reprezinta somnul. Si totusi, chiar si cei care au inteles importanta exercitiilor fizice si a unei diete echilibrate, nu acorda suficienta atentie dormitului si sunt putin neinformati cu privire la beneficiile lui.
Multe din credintele populare se bazeaza pe neintelegerea unora dintre cei mai importanti factori care afecteaza calitatea somnului. Pentru a demonta mituri despre somn si despre efectele lui, „Business Insider“ a cerut sfatul medicului James B. Maas, expert in somn si autor al volumului „Dormi pentru a avea succes!“ (Sleep for Success!).
1. Dormitul prea mult te ingrasa   
„Somnul este, de fapt, cea mai buna dieta care exista. Studiile demonstreaza ca daca dormi cu o singura ora in plus pe noapte, slabesti cu jumatate de kilogram pe saptamana“, spune dr. Maas. Conform unui studiu realizat de Universitatea din Colorado, SUA, participantii care nu dormeau suficient, mancau cu aproape 6% mai multe calorii decat cei care se odihneau.   
Nivelurile de leptina, un hormon care controleaza apetitul prin faptul ca anunta creierul ca rezervele de grasime sunt in ordine si ca ai destula energie, scad atunci cand nu ai dormit suficient. „Chiar daca dormi sase ore pe noapte, si nu perioada recomandata de opt-noua ore, nivelurile leptinei scad. Te trezesti flamand si probabil ca vei avea pofta de grasimi si carbohidrati pentru a te simti satul. Creierul va fi pacalit si te va face sa mananci mai mult decat ai nevoie“, adauga dr. Maas.  
2. Poti recupera somnul pierdut in weekend   
Sigur, faptul ca dormi mai mult duminica dimineata pentru a recupera o saptamana extrem de activa, sau o noapte de petreceri, te face sa te simti de milioane. Insa nu este atat de usor sa recuperezi. „Somnul pierdut nu se poate inlocui, fie ca e vorba de o singura noapte pierduta, sau de prea putin somn timp de o saptamana. Ca sa recuperezi somnul pierdut e nevoie de cateva zile, chiar de cateva saptamani“, spune dr. Maas.  
O regula buna este sa dormi jumatate din timpul petrecut treaz. Adica, daca ai fost treaz timp de 16 ore, atunci trebuie sa dormi minim 8 ore. Insa, este foarte important sa recuperezi ce ai pierdut. „Cum nu poti sa ignori bateria descarcata a telefonului, pentru ca, la un moment dat se va opri, la fel nu poti sa ignori lipsa somnului, pentru ca nu va disparea de la sine. Trebuie sa te gandesti la tine ca la o baterie de telefon, daca nu te incarci, nu vei mai functiona“, ne sfatuieste dr. Maas.  
3. Iti poti conditiona organismul ca are nevoie de putin somn   
Ii stii pe cei care se lauda ca s-au obisnuit sa doarma doar cateva ore pe noapte? Sa nu-i crezi. „Te poti conditiona sa te trezesti mai devreme, dar nu poti schimba nevoia organismului de somn“, conform dr. Maas.  
De fapt, daca „reusesti“ sa dormi doar cateva ore, inseamna ca faci un mare deserviciu corpului tau. „Este o greseala imensa sa crezi ca doar cinci ore de somn pe noapte sunt de ajuns. Exista, intr-adevar, factori genetici sau de mediu insa, daca nu te numeri printre norocosi, care sunt foarte putini, sanatatea ta va fi afectata“, spune dr. Maas. 
4. Un pahar de vin te ajuta sa dormi mai adanc   
Chiar daca te simti adormit dupa un pahar de vin, calitatea somnului va fi afectata. „Orice tip de alcool baut cu mai putin de trei ore inaintea orei de culcare, va influenta somnul REM, asa ca nu vei reusi sa obtii somnul adanc de care ai nevoie“, adauga dr. Maas.  
5. Este foarte important sa dormi toata noaptea, fara intreruperi   
Te chinui sa adormi, te rasucesti, te foiesti, te ridici sa bei putina apa sau sa te duci la toaleta. Se pare ca asta este o veste buna. „De fapt, este neobisnuit ca cineva sa doarma toata noaptea, fara intreruperi“, conform dr. Maas.   Exista totusi ceva important de care sa tii cont: daca adormi sau nu in cel mult zece minute de cand te-ai trezit. „Cand iti ia mai mut timp de 15 minute sa adormi la loc sau daca ramai treaz timp de 90 de minute sau mai mult, adica echivalentul unui ciclu REM de somn, abia atunci somnul este insuficient si se poate vorbi de semne de insomnie“, conchide dr. Maas. (sursa: adevarul.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

somnul diete echilibrate calitatea somnului
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1995 (s) | 34 queries | Mysql time :0.048338 (s)