News Flash:

Indicii care te ajuta sa depistezi pestele proaspat. Vezi si care sunt beneficiile consumului de peste

20 Ianuarie 2012
5498 Vizualizari | 0 Comentarii

Desi este o sursa demna de pretuit pentru acizii grasi omega 3, vitamina D, seleniu, pentru proteine si pentru grasimile saturate putine pe care le contine, pestele poate fi adesea contaminat sau stricat. Iata cateva indicii care te ajuta sa depistezi pestele proaspat, oferite de MedLive:

1. Corpul trebuie sa fie rigid, rezistent cand il apesi, elastic.
2. Pielea este lucioasa, viu colorata.
3. Solzii sunt stralucitori, bine prinsi in piele, lipiti unul de altul.
4. Ochii sunt limpezi, transparenti. Nu cumparati peste cu ochii opaci sau infundati in orbite.
5. Branhiile sunt rosiatice (vascularizate) si umede. Cu timpul, acestea devin roz, apoi maronii, gri.
6. Nu miroase puternic.
7. Cand il curatati, carnea nu trebuie sa se desprinda usor de pe oase.
8. Nu trebuie sa aiba puncte maronii (semn al invechirii).
9. Crustaceele trebuie achizitionate fie vii, fie inghetate si trebuie sa fie stralucitoare, cu cochilia inchisa (fara crapaturi).
10. Pestele afumat este stralucitor si are aroma de afumatura.
11. Homarii si crabii trebuie sa fie grei.

Pestele congelat
Este mult mai greu de identificat prospetimea sau calitatea pestelui in momentul cumpararii produsului congelat.

1. Verificati termenul de valabilitate de pe punga.
2. Odata decongelat, nu trebuie sa fie gelatinos sau sa aiba un miros urat.

3. Conservele de peste
Verificati termenul de valabilitate.

Cu ani in urma, testele Food and Drug Administration (FDA) din Statele Unite ale Americii au aratat ca tonul alb in conserva contine mult mai mult mercur decat conserva de ton light (de diverse tipuri). Ca urmare, organismul a recomandat ca femeile insarcinate si cele care alapteaza, precum si copiii sa limiteze consumul de ton (alb sau light).

Diversificati tipurile de peste, insa incercati sa alegeti pe cel bogat in acizi grasi omega 3 si care sa nu contina substante toxice. Locul de provenienta trecut pe eticheta conservei va poate ajuta uneori sa alegeti corect. Sunt de preferat: somonul (salbatic), midiile, stridiile, pastravul, ansoa, macroul, heringul etc.

Beneficiile consumului de peste
Un articol publicat de Harvard School of Health mentioneaza cele mai importante beneficii ale pestelui: protejeaza inima de tulburari ale ritmului cardiac, scade presiunea sangelui, imbunatatind functionarea vaselor sanguine si, in doze mai mari, scade trigliceridele si poate calma inflamatiile. Alte beneficii posibile: reducerea riscului de infarct, depresie, Alzheimer sau alte afectiuni cronice.

Cu toate acestea, pestele nu este unul dintre produsele cele mai consumate. Gustul sau nu este pe placul multora si nici nu este un aliment ieftin. Mai mult, unii se tem ca mercurul, pesticidele sau alte toxine care polueaza apele si care sunt continute de anumite tipuri de peste dauneaza sanatatii. Un nivel foarte mare de mercur afecteaza nervii (la o persoana adulta) si intrerupe dezvoltarea creierului si a sistemului nervos la un fetus sau copil mic. Nu exista dovezi concludente pentru celelelate toxine.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

pestele pestele congelat
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1603 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014313 (s)