News Flash:

Inca un motiv sa mananci legume, fructe si cereale: Dieta bogata in fibre reduce mortalitatea cauzata de boli infectioase

6 Iulie 2011
2660 Vizualizari | 0 Comentarii

Fibrele, mai ales cele care provin din cereale, previn bolile infectioase, se arata intr-un studiu american citat de Le Point.

Consumul regulat de fibre alimentare determina o scadere cu 22% a mortalitatii, sustin cercetatorii americani dupa ce au tinut sub observatie, timp de 9 ani, aproximativ 220.000 de barbati si 170.000 de femei cu varste cuprinse intre 50 si 71 de ani.

Este prima data cand cercetatorii fac dovada efectului benefic al fibrelor asupra duratei de viata. "Cel mai surprinzator este efectul asupra mortalitatii produse de infectii", apreciaza dr. Pierre Azam, nutritionist si endocrinolog parizian. "Spre deosebire de ceea ce se stia deja despre efectele pozitive ale fibrelor asupra bolilor cardiovasculare si respiratorii, diabetului si obezitatii, acest aspect este cu totul si cu totul neasteptat", afirma el. 

Oamenii de stiinta au evaluat dieta subiectilor cu ajutorul unui chestionar de 124 puncte, care le-a permis sa determine consumul de alimente din punct de vedere al cantitatii si al structurii. In timpul celor noua ani cat s-a desfasurat studiul, au fost peste 20.000 de decese in randul barbatilor si 11.000 la femei. Consumul de fibre s-a situat intre 13 si 29 g pe zi la barbati si de la 11 la 26 g pe zi la femei. Analiza rezultatelor a dus la concluzia ca aportul in fibre se asociaza cu o reducere semnificativa a riscului de mortalitate generala. 

De exemplu, femeile care au mancat mai multe fibre au inregistrat o scadere cu 34% a mortalitatii cardiovasculare, cu 46% a celei cardiorespiratorii si cu 59% a mortalitatii in urma unei boli infectioase; la barbati, aceste cifre au fost 24, 31 si, respectiv, 56%. "Rezultatele ne fac sa recomandam tuturor pacientilor nostri sa manance mai mult de 15 g de fibre pe zi. Dar atentie, ele trebuie sa faca parte din regimul zilnic. Daca intr-o zi se mananca putine fibre si in alta, mai multe, organismului nu-i va placea. Alimentele cele mai bogate in fibre (varza, sparanghelul, spanacul) sunt adesea cel mai greu suportate de intestin, spre deosebire de paste si de orezul complet", spune dr. Azam.

Beneficiile fibrelor alimentare
Specialistul aminteste ca fibrele nu se digera in stomac, ci fermenteaza cu ajutorul microflorei bacteriene din intestinul gros. O dieta bogata in fibre poate diminua riscul unor afectiuni, precum hemoroizii, sindromul colonului iritabil si diverticuloza colonului. Fibrele, in special cele solubile, pot de asemenea sa micsoreze nivelul colesterolului din sange si sa diminueze absorbtia glucidelor, optimizand astfel nivelul glicemiei la diabetici. 

 O dieta bogata in fibre poate reduce riscul aparitiei diabetului de tip 2 si contribuie la oprirea pierderii in greutate. Alimentele bogate in fibre necesita de regula mai multa mestecare, lasand astfel organismul sa ajunga la senzatia de satietate si prevenind astfel obezitatea.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1628 (s) | 34 queries | Mysql time :0.024531 (s)