Inca un bolnav din SUA a fost depistat cu bacteria E.Coli super rezistenta la antibiotice

29 Iunie 2016
Ecoli
Un al doilea pacient infectat cu o bacterie care poseda o gena capabila sa confere rezistenta la o clasa de antibiotice de ultima instanta a fost identificat in SUA, informeaza AFP, citata de Agerpres. Aceasta gena numita MRC-1, care este totusi rara, a fost gasita intr-o tulpina a bacteriei Escherichia coli (E. coli), la un pacient din New York, potrivit informatiilor publicate in "Antimicrobial agents and chemotherapy", revista Societatii americane de microbiologie.

In luna mai, autoritatile din domeniul sanatatii au detectat pentru prima data in SUA, o bacterie E. coli purtatoare a acestei gene, la un pacient de 49 de ani spitalizat in Pennsylvania pentru o infectie a tractului urinar.

Invata sa previi infectia cu bacteria E.Coli

Gena MRC-1 este temuta deoarece face bacteriile rezistente la Colistin, un antibiotic datand din 1959 folosit ca medicament de ultima instanta impotriva enterobacteriilor rezistente la antibioticele din clasa carbapenemelor (ERC).

Aceasta gena are capacitatea de a trece de la o bacterie la alta, putand transmite rezistenta la antibiotice mai multor specii de bacterii, un scenariu catastrofal, potrivit autoritatilor.
Oamenii de stiinta urmaresc miscarile acestei gene in intreaga lume de la descoperirea sa in 2015 la oameni, pasari de curte si porci in China.

Aceasta a doua identificare din SUA a fost facuta in cadrul unui efort mondial numit ‘Sentry antimicrobial surveillance program' (‘Program santinela de supraveghere antimicrobiana').

Cercetatorii au testat 1.525 mostre de E. coli si 7.481 de tulpini ale enterobacteriei Klebsiella pneumoniae colectate in 2015 din spitale din lumea intreaga. In total, un procent de 1,9 la suta (390 de mostre) dintre acestea au fost rezistente la Colistin si 19 au fost purtatoare ale genei MCR-1.

Cazurile pozitive au provenit din zece tari, inclusiv unul din SUA. Este vorba despre pacientul din New York, a carui identitate si stare de sanatate nu au fost dezvaluite.

In ambele cazuri din SUA, bacteria purtatoare a genei MCR-1 a rezistat la Colistin, dar, cu toate acestea, a ramas sensibila la alte antibiotice, ceea ce a permis combaterea eficienta a infectiei.

Organizatia Mondiala a Sanatatii a avertizat ca rezistenta la antibiotice este una dintre cele mai mari amenintari pentru sanatatea globala in ziua de astazi.

Ce este E.coli, bacteria care a omorat un copil in Romania? Cum se transmite si cum o puteti preveni?

sursa: hotnews.ro