News Flash:

Importanta calciului in sarcina

12 Aprilie 2011
2751 Vizualizari | 0 Comentarii

Calciul este un mineral indispensabil organismului. Mai ales in timpul sarcinii, femeile au nevoie de calciu, atat pentru sanatatea lor cat si a bebelusului. Este esential pentru sanatatea oaselor, dintilor, pielii, inimii, muschilor, terminatiilor nervoase si pentru coagularea corespunzatoare a sangelui. 

Intre varsta de 12 si 35 de ani corpul acumuleaza majoritatea calciului pe care il va folosi pentru prevenirea pierderii densitatii osoase in timpul perioadei post-menopauza a femeii. In acest timp aportul ar trebui da fie undeva intre 1000 si 1500 de mg pe zi (adolescentele si femeile insarcinate il necesita in mod special).

Vitaminele si mineralele obligatorii in sarcina 

Vegetarienele tind sa asimileze calciul mai eficient si astfel necesitatile lor zilnice ar putea fi mai scazute. O dieta bogata in fosfor, zahar rafinat si proteine conduce la epuizarea rezervelor de calciu. De asemenea, cofeina impiedica absorbtia calciului.

In timpul sarcinii corpul unei femei se asigura ca bebelusul primeste o cantitate adecvata de calciu. In timpul saptamanilor 20-40, fetusul va acumula pana la 28 de grame de calciu zilnic. 
Din fericire, corpul dezvolta abilitatea de a retine cantitati mai mari de calciu din dieta, precum si de a absorbi mai mult in intestine. Iata de ce este important calciul in sarcina:

1. Calmeaza crampele musculare si durerile de spate
Cunoscut pentru prevenirea scaderii densitatii osoase, calciul are si efect relaxant asupra musculaturii. Crampele musculare, durerile menstruale si problemele de spate pot fi ameliorate de calciu. 

2. Micsoreaza tensiunea arteriala marita si ajuta la puterea batailor inimii.
3. Intareste transmiterea impulsurilor nervoase si poate fi astfel de ajutor in caz de stres si dereglari nervoase.

4. Are efect calmant si functioneaza foarte bine daca este luat inainte de culcare pentru tratamentul insomniei.

Surse de calciu
Calciul poate fi asimilat atat din vegetale, cat si produse de origine animala: broccoli, varza, migdale, seminte de susan, alge si tofu, lactate, somon si sardine. Intrucat produsele lactate contin cantitati reziduale de hormoni si antibiotici, iar pestele are un potential de risc de contaminare cu metale grele si chimicale toxice (PCB, DDT), sursele vegetariene sunt recomandate (in special in perioada de sarcina).

Suplimentele de calciu pot ajuta in protejarea impotriva deficientei de calciu atat cand esti insarcinata, insa si odata cu inaintarea in varsta. Suplimentele lichide sunt absorbite bine si este recomandat sa le consumi pentru a preveni crampele si insomnia. Asigura-te ca acestea contin o cantitate egala sau jumatate de magneziu pentru a avea o sarcina sanatoasa.

Suplimentarea aportului de vitamina D este buna, dar nu depasi 400 de mg pe zi. Pentru a obtine cea mai buna absorbtie, imparte dozele de calciu pe durata zilei si nu lua mai mult de 500 de mg o data. O cana de broccoli, ½ de cana de tofu, ¼ de cana de migdale, o lingurita de busuioc si un supliment de 600 de mg furnizeaza suficient calciu pentru o zi.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

calciul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1658 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021771 (s)