News Flash:

Idei pe care trebuie sa le uiti daca vrei sa slabesti

16 Noiembrie 2016
1208 Vizualizari | 0 Comentarii

Multi nutritionisti considera ca numaratul caloriilor in cura de slabire este un obicei invechit, deloc util in procesul de slabire. Principalul motiv este acela ca nu toate caloriile sunt la fel, unele sunt calorii goale, care nu aduc deloc nutrienti organismului, altele sunt calorii cu prea putini nutrienti, iar altele sunt calorii bune, care aduc energie de calitate organismului.

Care sunt cele mai comune mituri despre slabit si calorii, demontate de cercetatori?

1. Nu conteaza calitatea alimentelor, ci numarul de calorii
Un studiu realizat la o universitate din Florida a aratat ca persoanele care consuma alimente bogate in antioxidanti au mai putina grasime abdominala si sunt mai putin predispuse la obezitate spre deosebire de acelea care consuma acelasi numar de calorii zilnic, insa care nu provin de la alimente cu un continut crescut de antioxidanti. Asadar, acelasi numar de calorii luat insa din alimente diferite contribuie intr-un mod diferit la greutatea corporala. De exemplu, persoanele care consuma 2000 de calorii din alimente procesate se ingrasa mai repede spre deosebire de cele care consuma 2000 de calorii din alimente integrale, naturale, neprocesate.

9 mituri in sanatate pe care nu trebuie sa le mai crezi 

2. Numarul de calorii zilnice trebuie sa fie fix ca sa slabesti
De cate ori nu ai auzit ca trebuie sa consumi 1200 de calorii zilnic daca vrei sa slabesti si de cate ori nu ai auzit ca daca depasesti acest numar ai ruinat complet ritmul de slabit? Potrivit unor studii realizate la o universitate din California, la care au participat 121 de femei, s-a aratat ca cele care au tinut cont sa nu depaseasca 1200 de calorii pe zi au avut un nivel de cortizol mai mare in organism fata de cele care au primit 1200 de calorii zilnic si nu au fost nevoite sa le numere. Concluzia cercetatorilor a fost aceea ca o femeie slabeste mult mai greu daca e stresata.

3. Poti sa stii precis cate calorii ai consumat

Urmaresti mereu cate calorii contine fiecare aliment si calculezi cate ai consumat zilnic? Profesorii de la Harvard, specialisti in nutritie, considera ca e greu sa iti dai seama cate calorii consumi zilnic, deoarece multe alimente contin mai putine calorii decat credem noi. Care este explicatia? Se pare ca unele alimente contin compusi care trec nedigerati prin sistemul digestiv, de exemplu migdalele, care au cu 30% mai putine calorii decat numarul lor declarat oficial. De asemenea, alimente precum ghimbirul, ardeii iuti sau diverse alte condimente cresc rata metabolismului si ard mai multe calorii decat ne inchipuim noi.

4. Toate caloriile sunt la fel
Exista trei tipuri de calorii de care organismul are nevoie: carbohidratii, proteinele si grasimile. Toate trebuie consumate in fiecare zi, in cantitati moderate. De exemplu, daca mananci prea putine proteine si prea multi carbohidrati, incepi sa te ingrasi si esti predispusa la dereglari hormonale, uscarea pielii, scaderea imunitatii si slabirea masei musculare. Concluzia este ca un consum prea mare sau prea mic din cele trei categorii de alimente poate duce la probleme de sanatate.

Mituri demontate despre starea de sanatate 

5. Nevoia de calorii e aceeasi la persoanele adulte
Intr-un sondaj realizat in Marea Britanie s-a aratat ca doar 12% dintre persoanele intervievate stiau cate calorii trebuie sa consume zilnic. Multe persoane nu luau in calcul varsta, greutatea si nivelul de efort depus zilnic. In general, persoanele trecute de 30 de ani trebuie sa consume mai putine calorii fata de persoanele de 20 de ani, deoarece fac mai putin efort fizic si metabolismul este mai incetinit. De asemenea, o persoana de 50 de ani trebuie sa consume mai putine calorii fata de o persoana de 40 de ani, mai ales daca nu este o persoana prea activa.

sursa:dietetik.ro


nutritionisti numaratul caloriilor slabire nutrienti energie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1532 (s) | 34 queries | Mysql time :0.017830 (s)